سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

42 میلیارد و 372 میلیون ارزش قاچاق ارز در کشور؛

تهران رکوردار انبار کالاهای دپو قاچاق در کشور

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز از رکوردار بودن پایتخت در انبار کالاهای دپو قاچاق خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار زمانیان ظهر امروز 30 مرداد ماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: موضوع قاچاق به عنوان یک معضل در جامعه است که در حال حاضر ما با آن مواجه هستیم به صورتی که تمامی مسئولین با آن درگیر بوده و نسبت به این موضوع اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به موضوع قاچاق در کشور ادامه داد: زمانی که موضوع قاچاق به وجود می آید بیشترین نگاه به فضای اقتصادی کشور بر می گردد و در این زمینه مباحث اخلاقی و امنیتی نیز با ورود کالاهای قاچاق به کشور به وجود می آید چرا که با اشاره به شعار سال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی حساسیت این موضوع بر کارهای اجرایی صورت گرفته و به صورت کلی در سه حوزه برای پیگیری مبارزه با قاچاق گام برداشته شده است.

زمانیان با اشاره به محورهای کلی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: ما به صورت کلی در سه حوزه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز قدم برداشته ایم که اولین گام ما حوزه مرزهاست تا بتوانیم از ورود کالاهای قاچاق جلوگیری کرده و در این خصوص برای توزیع و کنترل انسداد مرزها به صورت فیزیکی و الکترونیکی انجام شده است.

وی با اشاره به محورهای مواصلاتی و مسیرهای عبور کالاهای قاچاق در کشور ادامه داد: امروز شاهد جلوگیری بسیاری از کالاهای غیرقانونی از مرزها به مرکز کشور هستیم و برای محورهای مواصلاتی به محورهای عقبه اقدامات خوبی صورت گرفته است و یکی از کارهای پلیس تدابیر برنامه و راهبرد حوزه قاچاق کالا و ارز در بخش کلان و جزء است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به کنترل انبارهای دپو قاچاق کالا افزود: تهران رکوردار بیشتری حجم قاچاق کالا در کشور است چرا که پایتخت مرکز تجاری خوبی برای قاچاقچیان بوده به صورتی که اقلامی مانند دارو، مشروبات الکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، سیگار، لوازم صوتی و تصویری و پوشاک به صورت علنی در برخی مراکز فروخته می شد که در همین رابطه یکی از برنامه های پلیس در سال جاری برخورد با مظاهر علنی قاچاق در کشور است که در این رابطه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

زمانیان با اشاره به آمار 4 ماهه امسال در خصوص دستگیری قاچاقچیان کالا و ارز در کشور تصریح کرد: در چهارماهه نخست سال بیش از 31 هزار نفر در حوزه جرم قاچاق کالا و ارز دستگیر شده که در حال حاضر 28 هزار و 120 پرونده در این رابطه تشکیل و از این پرونده ها بالغ بر 532 پرونده زمان کشف بالای یک میلیارد ریال و در برخی موارد سه میلیارد ریال گزارش شده است.

همچنین وی ادامه داد: 45 فقره از پرونده های تشکیل شده ارزش ریالی آن بالای 5 میلیارد ریال بوده که بیش از 223 باند در حوزه قاچاق در این امر دخیل بوده اند که در چهار ماهه آخر سال توقیف و به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند که ارزش  پرونده ها 3 هزار و 311 میلیارد ریال گزارش شده که نسبت به گذشته میزان کشفیات 100 درصد افزایش داشته است.

رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به میزان کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی دارو در کشور گفت: در این خصوص 875 پرونده قاچاق در بخش دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی تشکیل شده که 1100 نفر دستگیر و ارزش ریالی داروهای کشف شده 80 میلیارد ریال و لوازم آرایشی و بهداشتی مکشوفه 107 میلیارد ریال برآورد هزینه شده است که بیشتر داروهای قاچاق داروهایی نظیر نیروزا، محرک جنسی، توهم زا، سقط جنین و بیماری های خاص که قریب به اتفاق آنان از تاریخ صدورشان گذشته بود.

زمانیان با اشاره به میزان خروج ارز از کشور خاطر اظهار داشت: در حوزه قاچاق ارز 23 پرونده به میزان ارزش ریالی بالای 100 میلیون تومان تشکیل شده که در همین خصوص 444 نفر دستگیر و میزان کشفیات برای مسافرانی بوده که به خارج از کشور ارز که شامل یورو، دلار و سایر ارز ها می شد صورت گرفته است.

وی در پایان به میزان ارزش ریالی ارز کشف در 4 ماهه نخست سال اشاره و خاطر نشان کرد: بیشترین کشفیات ارزی در مبادی خروجی کشور صورت گرفته و در 4 ماهه امسال 42 میلیارد و 379 میلیون ریال ارز قاچاق کشف و ضبط شده است.

برچسب ها: تهران ، قاچاق ، دپو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.