سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوي سازمان بسیج حقوقدانان کل کشور صورت گرفت

کرسی آزاداندیشی با موضوع "نقش قضات در معنی بخشیدن به الفاظ قانون مصوب پارلمان"برگزار شد

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان کل کشور گفت: پنجمین کرسی آزاداندیشی با موضوع بی‌معنایی الفاظ قانون مصوب پارلمان و نقش قضات در معنی بخشیدن به آنها عصر ديروز برگزار شد.

"امیر محمدی" مسئول روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان كشور در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، گفت: پنجمین کرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی حقوقی با موضوع "بی‌معنایی الفاظ قانون مصوب پارلمانی و نقش قضات در معنی بخشیدن به آنها " با نظریه‌پردازی محمد عبدالصالح شاهنوش فروشانی در حضور اساتید داور و حقوقدانان برجسته عصر ديروز در سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد.
 
وي ادامه داد: در این جلسه علمی عبدالصالح شاهنوش به عنوان سخنران علمی جلسه، ویژگی‌های زبان از جهت انتقال معنا و تاثیر آن در حوزه الفاظ قانون مورد بررسی قرار داد و منظور از قانون را نیز قوانینی دانست که به تصویب نهاد یا پارلمانی مي‌رسد و یا هر نهاد دیگری که با پارلمان در ویژگی تصویب قانون، مشترک باشد. 

محمدي افزود: فرضیه عبدالصالح شاهنوش در این کرسی ناظر بر این بود که الفاظ قانون مصوب پارلمان فاقد دلالت تصدیقیه هستند و صرفاً از دلالت تصویریه بهره‌مندند، بنابراين قاضی چه در دادگاه و چه در مرحله عادی تنها نهادی است که می‌تواند دلالت تصدیقیه به الفاظ قانون بدهد و برای این منظور از عواملی استفاده خواهد کرد که باید اولا به نحو توصیفی از میان آرای قضات استخراج شوند و به صورت هنجاری مورد نقد و تنقیح قرار گیرند و در برخی موارد عوامل خاصی به قضات برای معنا بخشیدن به الفاظ پیشنهاد می‌شود. 

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج  حقوقدانان كشور در پايان خاطرنشان كرد: در ادامه بحث اساتید داور الله وردی و جواهری، سخنرانی عبدالصالح شاهنوش را مورد نقد و بررسی جدی علمی قرار دادند. 

گفتنی است این کرسی‌ها و نظریه پردازی‌ها بر اساس تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در راستای تقویت قوه قضايیه برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بسیج ، حقوقدانان ، کرسی ، قضات ، قانون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.