سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عفو بین الملل خواستار توقف ارسال سلاح از آمریکا به مصر شد

سازمان عفو بين الملل اعلام کرد دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا بايد صدور سلاح به نيروهاي امنيتي مصري که حقوق بشر را نقض مي‌کنند متوقف کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره ، اين سازمان از همه کشورها خواست فروش سلاح به مصر را متوقف کنند.
اين سازمان در بيانيه اي اعلام کرد صادر کنندگان سلاح در چند سال گذشته به مصر دهها هزار سلاح متعارف به ارزش دهها ميليون دلار داده اند و از اين سلاحها در پايان دادن به تحصن هاي ميدانهاي رابعه العدويه در قاهره و النهضه در الجيزه استفاده شده است .
سازمان عفو بين الملل سپس به مهم ترين کشورهاي صادر کننده سلاح به مصر يعني جمهوري چک ، چين ، قبرس ، فرانسه ، آلمان ، ايتاليا ، آمريکا و ترکيه اشاره کرده است.
اين سازمان درخواست کرده است کار تحويل سلاح به مصر متوقف شود تا تحقيقات کامل و سريع و بيطرفانه اي در خصوص اقدامات خشونت آميز و حوادث اخير مشابه درسالهاي گذشته صورت گيرد و نتايج آن نيز اعلام شود .
سازمان عفو بين الملل اين پرسش را مطرح کرده است که هر يک از کشورها چگونه مي توانند به تحويل تجهيزات مورد استفاده در پراکنده کردن تظاهرکنندگان ادامه دهند در صورتيکه از پرونده و سابقه پليس مصر به خوبي اطلاع دارند!
برچسب ها: بین الملل ، عفو ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.