سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکان جدید نرم‌افزار کروم برای اندرویدی‌ها

گوگل از اضافه شدن ویژگی‌های لمسی بیشتر به نسخه کناری (Canary)مرورگر کرومش ـ نسخه‌ای که هنوز در حال توسعه و تکامل است ـ خبر می‌دهد.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ طبق اعلام گوگل این مرورگر به امکانی مجهز شده که با آن می‌توان با یک حرکت لمس موسوم به سوآیپ روی نمایشگر دستگاه، عملی مشابه وظیفه کلیدهای جلو و عقب مرورگر را انجام داد، به این شکل که همانند سیستم‌های عامل موبایلی‌ که به سوآیپ مجهزند، با یک حرکت سوآیپ به چپ، کاربر را به صفحه بعدی و سوآیپ به راست کاربر را به صفحه قبلی می‌برد.



غیر از این، امکان کناری از بزرگنمایی و کوچک نمایی دو انگشتی ـ یا همان عمل پینچ (Pinch) ـ هم پشتیبانی می‌کند. گرچه گوگل کروم نسخه کناری اکنون قابل دانلود و نصب است ولی گوگل به کاربران این هشدار را می‌دهد که ممکن است این مرورگر بدون هیچ اخطاری قفل کند؛ زیرا هنوز در مرحله آزمایشی و برای آزمودن توسط توسعه‌دهندگان به سر می‌برد. اما بد نیست در اینجا مختصر توضیحی درباره کروم کناری بدهیم. ممکن است در نگاه اول این‌طور برداشت کنید که کناری نسخه‌ای جدید از مرورگر کروم است؛ اما گوگل تا به حال آخرین مرحله از جدیدترین نسخه در حال تکامل مرورگرش را کناری نامیده است. در واقع زمانی که مرورگر گوگل به مرحله کناری می‌رسد تمام مشکلات و باگ‌های آن برطرف شده و پس از مدت اندکی برای عرضه نهایی آماده می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
reza
۱۲:۴۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
در هر جا و هر زمانی که هستید موقعیت خود را پیدا کنید + دانلود . این بالا نمی یاد