سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی ها نشان می دهد ؛

بیش از نیمی از مردم آمریکا خواهان قطع کمک تسلیحاتی این کشور به مصر هستند

نظرسنجي سراسري در آمريکا نشان داد پنجاه و يک درصد از شهروندان آمريکايي خواهان قطع ارسال هرگونه سلاح يا تجهيزات نظامي به دولت و ارتش مصر هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بلومبرگ، مجري اين شبکه گفت، دولت و کنگره آمريکا در حال بررسي به حالت تعليق درآوردنِ ارسال سامانه‌هاي تسليحاتي و تجهيزات نظامي، از جمله بالگردهاي تهاجمي آپاچي، به مصر هستند. اين در حالي است که طبق روال از پيش تعيين شده، قرار بود اين بالگردها در همين ماه (اوت) به مصر ارسال شود. 
در همين حال، نظرسنجي مليِ پيو در آمريکا حاکي از آن است که پنجاه و يک درصد از آمريکايي‌ها خواهان توقف کامل ارسال هرگونه سلاح يا تجهيزات نظامي به مصر هستند، تا فشارها بر دولت مصر بيشتر شود (و دست از سرکوب مردم بردارد). 
بر اساس نتايج همين نظرسنجي، فقط بيست و شش درصد از آمريکايي‌ها خواهان ادامه کمک‌هاي مالي و نظاميِ دولت آمريکا به ارتش مصر، به همان روال سابق هستند. بيست و سه درصد از پاسخگويان به اين نظرسنجي نيز اعلام کرده‌اند، هيچ نظر خاصي در اين‌باره ندارند. 
مجري اين شبکه در خاتمه افزود، سهام شرکت توليد کننده بالگردهاي نظامي آپاچي در بازار بورس وال استريت نيز تحت تأثير خبر احتمال تعليق ارسال اين بالگردها به ارتش مصر توسط آمريکا، قرار گرفته است. به عنوان مثال، شرکت مشاور سرمايه‌گذاري و تحليلگر اقتصاديِ "امير اريف" رتبه سهام بالگردهاي آپاچي را يک درجه پايين آورده و در طيف توصيه‌هاي خريد، نگهداشتن يا فروش، توصيه‌ي اخير براي خريد سهام اين شرکت را اکنون به توصيه نگهداشتن تنزل داده است. 
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.