سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طباطبايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح جرم سياسي پس از ارجاع به كميسيون در صحن علني مجلس بررسي مي‌شود

عضو كميسيون قضايي مجلس گفت: نمي‌توان زمان دقيقي را براي بررسي طرح جرم سياسي مشخص كرد، اين طرح هنوز در كميسيون مطرح نشده و پس از ارجاع آن به كمسيون در صحن علني مجلس مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

"حميدرضا طباطبايي" عضو كميسيون قضايي مجلس در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در ارتباط با جرم سياسي اظهار داشت: تعریف و تبیین جرم سیاسی یکی از اصول مهم قانون اساسی است که تا امروز به دلایل متعددی معطل مانده و در ارتباط با اين مهم  تعریفی بر مبنای اعتدال و منطبق با چارچوب قانون اساسی صورت گرفته است.

وي ادامه داد: پس از اعلام وصول اين طرح در مجلس براي بررسي بيشتر به كميسيون مشترك ارجاع شده و پس از بررسي در كميسيون مشترك، به كميسيون قضايي براي تصويب ارجاع داده مي‌شود. 

طباطبايي افزود:  با تعريف شفاف ازجرايم سياسي کشورهای دیگر به محورهای جرایم سیاسی جمهوری اسلامی ایران پی می‌برند، بنابراين اميد مي‌رود كميسيون حقوقي مجلس نهم اين امر را پيگيري كرده و به تصويب برساند.

عضو كميسيون قضايي مجلس در پايان خاطرنشان كرد: طرح جرم سياسي هنوز در كميسيون مطرح نشده و پس از ارجاع اين طرح به كميسيون در صحن علني مجلس مورد بررسي قرار مي‌گيرد، بنابراين نمي‌توان زمان دقیقی را برای بررسی آن در صحن علنی مشخص کرد.
 
 انتهاي پيام/
برچسب ها: جرم ، سیاسی ، تعریف ، کمسیون ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.