سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چند روش ساده براي داشتن ناخن هاي سالم

عوامل موضعي مانند استفاده مداوم از شوينده ها باعث شكنندگي ناخن مي شود.

دكترمحمدرضا رنج كش، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص داشتن ناخن هاي سالم گفت:ويژگي ناخن سالم و نرمال اين است كه كاملا سطح آن صاف است بطوريكه حاشيه هايش يعني پوستي كه آن را احاطه كرده،‌ پوسته ريزي و كندگي نداشته باشد و به طور نرمال رشد كند.

وي گفت: لايه ظريفي كه پوست را به ناخن مي چسباند بر اثر تماس زياد با آب از بين مي رود و اطرافش مستعد عفونت مي شود.

اين متخصص در خصوص عوامل بيماري هاي مربوط به ناخن بيان كرد: عوامل موضعي 60 - 70 درصد مشكلات ظاهري ناخن را در پي خواهد داشت كه اين عوامل شامل شغل هايي است كه با آب و مواد شوينده كار دارند و در دراز مدت باعث مي شود سطح ناخن صافي و شفافيت خود را از دست بدهد و احيانا شكننده و بلند نشود و راحت بشكند.

وي در ادامه اذعان داشت: از ديگر عوامل موضعي مانند استفاده مكرر از لوازم آرايشي - بهداشتي از جمله استون باعث نازك تر شدن ناخن و شكننده شدن آن مي شود.

اين متخصص افزود: بيماري هاي پوستي ممكن است باعث درگير شدن ناخن ها شود و اگر ريشه ناخن در معرض بيماري باشد عملا ناخني كه رشد مي كند ناخني نرمال نمي باشد و شفافيت و زيبايي را نخواهد داشت. 

وي خاطر نشان كرد: ناخن بافتي غير زنده است و چنانچه هر بيماري وجود داشته باشد كه ناخن در آن درگير شود 6 -3 ماه طول مي كشد تا اثرش روي ناخن بهبود يابد و بلافاصله ناخن طبيعي نخواهيم داشت زيرا ناخن سالم و نرمال بايد از ريشه برويد./ ح

برچسب ها: ناخن ، پوست ، شستشو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.