سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

زبان و فرهنگ بومی مازندرانی باید حفظ شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران و نماینده ولی فقیه در استان گفت: زبان و فرهنگ بومی مازندرانی باید حفظ و حراست شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران به ریاست آیت‌الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در استان برگزار شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران در این جلسه گفت: حجم برنامه و جلسات در استان بسیار زیاد بوده و سبب می‌شود برخی کارها ناقص بماند مثلاً سبک زندگی که دگرگونی فرهنگ جامعه و تطبیق آن با معیارهای اسلامی و قرآنی است کار عظیم و زمان‌بر بوده که باید تبدیل به کتاب شود.

آیت‌الله نورالله طبرسی گفت: قرآن، نهج‌البلاغه و روایات ائمه معصومین منابع بزرگ زندگی سالن دنیوی و اخروی هستند که قانون‌ها باید از دل آنها استخراج شده و مجلس شورای اسلامی هم آن را به تصویب برساند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان مازندران در اشاره به موضوع دریا یادآور شد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دریا دغدغه اصلی و مهم ما بوده و به این فکر بودیم تا این منبع خدادادی مورد هجمه فساد قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع رسیدگی به دریا باید ملی شود و بودجه ملی برای آن گذاشته شود، گفت: اگرچه استاندار مازندران و دیگر نهادها اقدامی انجام دادند ولی چاره کار ملی کردن و متولی داشتن دریا است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان مازندران در ادامه گفت: دیگر مشکل ما بحث فرهنگ زبان است، مسئله زبان از گذشته هم بوده و برخی می‌خواستند مثل ترکیه خط و زبان ما تغییر کند یعنی می‌خواستند تغییر دهند ولی خط ما باید همچنان فارسی باشد و فارسی بماند.

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران با اشاره به برگزاری کنگره ابن شهر آشوب ساروی گفت: ما در رابطه با این شخصیت جهانی جلسات طولانی داشتیم که نتیجه آن برگزار کنگره‌ای در خور این شخصیت عظیم‌الشان جهان اسلام در شهرستان ساری است.

وی افزود: بحث ابن شهر آشوب نیست، بحث شیعه است و هویت آن و همه مسئولان کشوری و استانی باید دست به دست هم داده تا این رویداد بسیار ارزشمند را به نحو شایسته برگزار کنیم./ج1

برچسب ها: فرهنگ ، بوم ، شیعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.