سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

تصفیه خانه فاضلاب قصرشیرین از طرح های منحصر بفرد کشور است

رییس اداره آب و فاضلاب شهری قصرشیرین گفت: تصفیه خانه فاضلاب این شهر از نوع نیزار مصنوعی (وتلند) با دبی تصفیه دو هزار و 180 متر مکعب برابر (25 لیتر در ثانیه) در شبانه روز، از جمله طرح های منحصر بفرد در کشور است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی محمد آزادی افزود: عملیات اجرایی این تصفیه خانه سال 84 آغاز و در سال 87 با مجموع اعتبار 32 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 14 هکتار به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار و 100 مشترک شهری تحت پوشش این تصفیه خانه هستند، تصریح کرد: افق پیش بینی شده برای این تصفیه خانه در سال 1400 پوشش 30 هزار نفر جمعیت است.

آزادی اظهار کرد: استفاده از روش وتلند (نیزار مصنوعی) موجب ارتقای سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و منابع آبی زیرزمینی می شود و پساب حاصله از تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز، کشاورزی و صنعتی قابل استفاده است.

وی تاکید کرد: شهرستان مرزی قصرشیرین دارای 117 کیلومتر طول شبکه جمع آوری فاضلاب است که طول خط انتقال از شهر تا محل تصفیه خانه (جنب روستای سید سعید) 5 هزار و 100 متر است.

رییس آبفای شهری قصرشیرین گفت: این طرح هم اکنون بعنوان پایلوت برای ادارات آب و فاضلاب دیگر استان های کشور تعیین شده و مورد بازدید کارشناسان شرکت های آب و فاضلاب قرار می گیرد.

آزادی با بیان اینکه در طول فصل تابستان حتی یک مورد قطعی آب در شهرستان نداشته ایم، خاطرنشان کرد: امسال برای اصلاح شبکه انتقال آب یک میلیارد و 740 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است./ع

برچسب ها: تصفیه خانه ، منحصر ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.