سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

تولید 23 درصد کشمش کشور در ملایر

ملاير بعد از استان آذربايجان غربي با توليد 23 درصد كشمش كشور، رتبه دوم توليد كشمش و از نظر كيفيت رتبه اول را به خود است.

  رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو خبرنگار با باشگاه خبرنگاران  همدان گفت : 60 درصد انگور استان همدان در شهرستان ملایر توليد مي شود و استان همدان رتبه سوم توليد انگور، رتبه ششم مساحت باغ هاي انگور و رتبه دوم توليد كشمش را در كشور داراست.
علیرضا رنجبر ضرابی با بیان اینکه كشمش ملاير از نظر كيفيت در جايگاه برتر كشور است و شهرستان ملاير بعد از آذربايجان غربي رتبه دوم را در توليد كشمش كشور دارد اظهار داشت:شهرستان ملایر با  10 هزار هكتار باغ انگور و برخورداري از 64 درصد اراضي زير كشت انگور استان، 60 درصد از توليد اين محصول را در استان همدان به خود اختصاص داده و كشمش ملاير يكي از محصولات مهم صادراتي اين استان محسوب مي شود.
    وي با اشاره به اینکه میانگین برداشت  انگور در شهرستان ملایر 21 تن در هکتار است گفت :  43 درصد انگور توليد شده در استان همدان تبديل به كشمش شده، 32 درصد تازه خوري مي شود، 10 درصد تبديل به آبغوره شده و 15 درصد نيز صرف تهيه شيره، مويز و باسلق مي شود.
رنجبرضرابی یکی از مشکلات صادرات و فراوری کشمش در استان همدان را نداشتن برند مخصوص و بسته بندی های مدرن دانست و گفت :هم اکنون 65 كارخانه كشمش پاك كني در شهرستان ملاير فعال هستند دولت از سرمایه گذاران کارخانجات بسته بندی و صنایع تبدیلی انگور در این شهرستان حمایت می کند./ب
برچسب ها: کشمش ، ملایر ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.