سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

علمای اسلام با تکیه بر اعتدال توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند

استاد حوزه علمیه قم گفت: علمای اخلاق همیشه به اعتدال توصیه می‌کنند و فضایل اخلاقی را حد وسط میان افراط و تفریط می‌دانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، این مرجع تقلید در همایش اعتدال، همبستگی امت اسلامی و رسالت علما که با حضور جمع کثیری از علمای اهل سنت و شیعه افغانستان در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه اعتدال در عالم تکوین و تشریع وجود دارد، گفت: چیزی که سبب بقای عالم آفرینش و وجود انسان می‌شود، اعتدال است.

وی با اشاره به آیات قرآن دستور و برنامه اسلام را رعایت اعتدال خواند و اظهار کرد: خداوند در آیه 43 سوره بقره می‌فرماید «همانگونه که قبله شما خط اعتدال دارد امت شما هم امت وسط و معتدل است و در میان افراط‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و تفریط‌‌‌‌‌‌ها قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه علمای اخلاق نیز همیشه به اعتدال توصیه می‌کنند و فضایل اخلاقی را حد وسط میان افراط و تفریط می‌دانند، ابراز داشت: در همه فضایل اخلاقی باید حد اعتدال و میانه را در پیش گرفت؛ طرف افراط و تفریط رذیله و حد وسط فضیلت است.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: نخستین باری که به مکه مکرمه مشرف شدم مشاهده کردم که در اعمال حج با اهل سنت تفاوت چندانی نداریم و تنها در برخی از فروع با هم اختلاف داریم و با توجه به این مشترکات می‌توانیم یک امت واحده تشکیل دهیم.

آیت الله مکارم شیرازی با ابراز امیدواری از آینده جهان اسلام نقش علمای اسلام را سنگین ارزیابی کرد و یادآور شد: این گونه همایش‌ها سبب نزدیک شدن افکار می‌شود؛ همه تلاش علمای اسلام باید این باشد که نگاه‌ها را متوجه دشمنان اسلام کنند و با کسانی که به طرق مختلف به پیامبر و مقدسات توهین می‌کنند مقابله کنند نه اینکه نیروهای خود را علیه هم بسیج کنند./ز

برچسب ها: قم ، علما ، اسلام ، اعتدال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.