سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهها کشته و زخمي در انفجارهاي عراق

انفجارهاي عراق در 24 ساعت گذشته شمار زيادي کشته و مجروح برجاي گذاشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، انفجار دو خودرو بمب گذارى شده در استان ميسان در جنوب عراق 60 کشته و زخمي برجا گذاشت. منابع پزشکي استان ميسان اعلام کردند اين انفجارها 3 کشته و 57 زخمي در پي داشته است.

براثر انفجار خودروهاي بمب گذاري شده در شهر العماره هم چهار نفر کشته و 45 نفر زخمي شدند. در اين حادثه دو خودروي حاوي مواد منفجره به فاصله زماني ده دقيقه از يکديگر در يکي از مناطق تجاري شهر العماره منفجر شد که علاوه بر تلفات، خسارات زيادي به ساختمانها و خودروها وارد کرد. يکي از شاهدان حادثه گفت: انفجار خيلي شديدي بود و خسارات شديدي به خودروهاي پارک شده وارد کرد.انفجار دوم زماني روي داد که مردم در محل حاضر شده بودند.

منابع امنيتي عراق همچنين از کشته شدن شش نفر ازجمله چهار مامور پليس و زخمي شدن يک تن ديگر در حملات روز سه شنبه در مناطق مختلف شهر موصل در 400 کيلومتري شمال بغداد خبر دادند. منابع امنيتي اعلام کردند مهاجمان مسلح سه شنبه شب يک مامور پليس را نزديک خانه اش در منطقه يرموک در غرب موصل به ضرب گلوله کشتند. 

يک مامور پليس هم در حمله افراد مسلح به يک مرکز ايست و بازرسي در منطقه قيروان در غرب  موصل کشته شد. بر اثر انفجار بمب در مسير گشتي پليس عراق در مرکز شهر موصل دو مامور کشته شدند و يک تن ديگر زخمي شد.

دو فرد مسلح نيز در حين بمب گذاري در خيابان اصلي منطقه حدباءدر شمال موصل در حمله  نيروهاي ارتش عراق کشته شدند .

در همين حال نيروهاي امنيتي عراق ديروز با اجراي عمليات نظامي در مناطق مختلف شهر موصل  دست کم 26 فرد مظنون را دستگير کردند.

پنج غير نظامي هم بر اثر انفجار بمب در منطقه  العباره در 15 کيلومتري شرق بعقوبه کشته و 10 تن ديگر زخمي شدند .  

دو مامور پليس هم بر اثر انفجار بمب در مسير گشتي پليس نزديک منطقه جلولاء در شمال بعقوبه به شدت زخمي شدند .

 منبع پليس افزود انفجار بمب کناره جاده اي در روستاي ام الخنازير در منطقه ابي صيدا در شمال شرق بعقوبه يک کشته و چهار زخمي بر جا گذاشت .

دو نمازگزار هم سه شنبه شب بر اثر انفجار بمب نزديک مسجد القادسيه در محله المعلمين در شرق بعقوبه کشته و دو نفر ديگر زخمي شدند .

پليس عراق تاکيد کرد بر اثر اصابت سه گلوله خمپاره به روستاي الکف در بخش جنوبي منطقه المقداديه چهار غير نظامي کشته و 11 تن ديگر از جمله دو زن و دو کودک زخمي شدند .

 يک افسر پليس هم به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس نزديک خانه اش در محله يرموک در غرب بعقوبه کشته شد.
برچسب ها: کشته ، زخمی ، عراق ، انفجار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.