سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت بخشي از مردم مصر از دستگيري"محمد بديع"

بخشی از جامعه مصری از دستگیری "محمد بدیع" رهبر معنوی اخوان المسلمین توسط ارتش در چارچوب مبارزه با تروریسم حمایت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه پنج تلویزیون فرانسه؛حکومت انتقالی مصر با دستگیر کردن رهبر اخوان المسلمین ضربه دیگری به این تشکل وارد کرد. نظامیان اعلام کرده اند که رهبر اخوان المسلمین را روز یکشنبه محاکمه خواهند کرد. بدیع و یکی دیگر از رهبران اخوان المسلمین در این روز محاکمه خواهند شد. می توان گفت که اخوان المسلمین با دستگیری بدیع تقریبا سر خود را از دست داده است.

گزارشگر این شبکه گفت: رهبر معنوی اخوان المسلمین محمد بدیع دستگیر شد. پس از برکناری محمد مرسی، این دستگیری یک پیروزی دیگر برای بخشی از مردم مصر تلقی می شود. عصر روز جاری شبکه های تلویزیونی به پخش این خبر مبادرت کردند. رسانه های مصری از این اقدام، که از آن به عنوان مبارزه با تروریسم یاد می کنند، حمایت کردند. از روز چهارشنبه نهصد و بیست و هشت غیرنظامی در مصر کشته شده اند و مردم از سرکوب ارتش حمایت می کنند.

یکی از شهروندان مصری در حمایت از اقدامات ارتش گفت: دستگیری محمد بدیع کار خوبی بوده است، دولت باید با اتخاذ تمهیداتی برای دستگیری تمامی اعضای اخوان المسلمین وارد عمل شود. گزارشگر افزود: علاوه بر انتشار خبر دستگیری بدیع، خبر دیگری از سوی دولت به شکل گسترده ای رسانه ای شد. اجساد بیست و پنج پلیس که در سینا کشته شده اند، به عنوان قهرمان به قاهره منتقل شدند. در حالی که در قاهره وضعیت وی‍ژه اعلام شده است، به نظر می رسد ارتش برای توجیه اقداماتش از هر ابزاری استفاده می کند.

یکی از شهروندان مصری گفت: من می خواهم با پایان وضعیت هشدار به زندگی عادی ام بازگردم و به کارم ادامه بدهم. اما از طرف دیگر وضعیت هشدار اقدامی برای محافظت از مردم است. ما ارتش را مدافع خود کرده ایم و نمی توانیم از این نظر بازگردیم. گزارشگر ادامه داد: ارتش همچنان در وضعیت جنگی به سر می برد. اما اخوان المسلمین خود را شکست خورده نمی داند و رهبر جدید خود را انتخاب کرد.
برچسب ها: بدیع ، مصر ، حمایت ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.