سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لطفا فرهنگ و هنر و واقعيتهاي مصر را ببينید

وزیر فرهنگ مصر از هنرمندان و اصحاب فرهنگ در جهان خواست در تصاویر ذهنی خود که برخی رسانه ها از تحولات اخیر مصر ارائه کردند بازبینی کنند و واقعیت های آن را ببینند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی النیل ؛ "صابر عرب" در کنفرانسی مطبوعاتی که به طور زنده  پخش شد گفت: ارتباط فرهنگ با سیاست زمانی آشکار می شود که ما متوجه شویم که در تحولات کنونی میراث فرهنگی و تاریخی مصر هدف آتش سوزی، سرقت و نابودی قرار می گیرد. زمانی که ما ببینیم چگونه به هویت و اندوخته تاریخی مصر حمله می شود ارتباط فرهنگ با سیاست مشخص می شود. ما هر روز در تار و پود زندگی خود با مفاهیم سیاسی سر و کار داریم. سیاست در تمام جزئیات زندگی ما وارد شده است. بنابراین، ارتباط بین سیاست و فرهنگ ارتباط ناگسستی است.

وی گفت: ما در کشوری هستیم که هدف یورش و خطر قرار دارد. خروش مردم در سی ام ژوئن در تاریخ مصر بی سابقه بود. مصر در تاریخ خود شاهد سرازیر شدن سی میلیون نفر به خیابان ها نبود. این صحنه ها نیازمند حضور و تصویربرداری هنرمندان جهان بود. مردم از روستاها و مناطق مختلف خود را به نزدیک ترین محل تجمع رساندند. در سراسر مصر صحنه ای متمدانه شکل گرفت که در تاریخ بی سابقه بود. پیام ما به همه هنرمندان و نخبگان فرهنگی در جهان این است که در ارزیابی های خود از صحنه های مربوط به مصر بازبینی کنند.

وزیر فرهنگ مصر با اشاره به تحصن های اخیر در مصر گفت: همچنین در مصر برگزاری تحصن های مسلحانه که تحصن کنندگان به انواع سلاح های اتوماتیک و غیر اتوماتیک و سلاح های سبک در برابر دوربین رسانه ها مسلح بودند و ادعای اینکه این تظاهرات مسالمت آمیز است بی سابقه بود. از همه هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ در جهان می خواهم که با ما تماس داشته باشند و در برداشت خود از تصاویر مصر بازبینی کنند زیرا تصاویر ارائه شده از رسانه های مخالف درباره مصر کاملاً با واقعیت های موجود در مصر متفاوت است.
برچسب ها: مصر ، هنر ، واقعیت ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.