سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

یک سوم صادرات چرم و کفش کشور سهم آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یک سوم صادرات فرش و چرم از این استان صورت می‌گیرد، گفت: این صنعت علاوه بر اشتغال‌زایی 40 هزار نفری در استان و تولید سالانه 30 میلیون جفت کفش رتبه نخست را در کشور دارا باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی در جمع صنعتگران تدوین برنامه مدون برای کاهش قیمت تمام شده و تجاری سازی آن با همفکری تولیدکنندگان و اتحادیه‌های صنفی را از جمله موارد اساسی در زمینه رشد و ارتقای صنعت کیف و کفش و صادرات آن دانست.

وی با بیان اینکه یک سوم صادرات چرم و کفش کشور از آذربایجان‌شرقی صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به جایگاه صنعت چرم و کفش به عنوان صنعت بومی ایرانی، توسعه این صنعت می‌تواند در سال حماسه اقتصادی یکی از محورهای مهم قلمداد شود.

عظمایی در ادامه گفت: صنعت چرم و کفش از جمله صنایع اشتغالزا در استان بوده و خوشبختانه این صنعت توانسته است علاوه بر اشتغالزایی بیش از 40 هزار نفری در استان و تولید سالانه 30 میلیون جفت کفش رتبه نخست را در کشور دارا باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های کفش تبریز، افزود: کفش تبریز به دلیل استفاده از چرم از دوام بالایی برخوردار است و نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز شناخته شده است؛ البته تنوع رنگ در نوع چرم می‌تواند به افزایش بازارهای کفش چرم تبریز کمک کند و باید با طراحی هنری، بکارگیری مواد اولیه مرغوب، توسعه زیرساخت‌های لازم، همچنین ارتباط موثر با مراکز تحقیقاتی و نیز با برند سازی، این صنعت را به شکوفایی ایده‌آل رساند./ز

 

برچسب ها: صادرات ، چرم ، کفش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.