سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبري دوازدهمين دوره مسابقات تخصصي جشنواره صنعت چاپ بيان شد؛

تخفيف 20 درصد شهرك صنعتي قم براي واحدهاي چاپي

شهرك صنعتي قم 20 درصد تخفيف با هدف انتقال آسان چاپخانه‌هاي اين استان به شهرك صنعتي در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاري نشست خبري دوازدهمين دوره مسابقات تخصصي جشنواره صنعت چاپ كه امروز در دبيرخانه برگزار شد.



"محمد علمشاهي" مديركل دفتر امور چاپ با اشاره به آنكه صنعت چاپ نقش خاصي در توليد ناخالص ملي هر كشوري دارد، گفت: اين صنعت در عرصه صادرات غير‌نفتي نقش موثري دارد.

وي در ادامه دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را پشتيباني براي صنعت چاپ كشور دانست و در قالب يك گزارش از 6 ماهه اخير فعاليت اين دفتر از رشد 63 درصدي صنعت چاپ كشور خبر داد.

به گفته "علمشاهي" امروزه در كشور 4013 واحد چاپي فعال با 20000 عرصه اشتغال مستقيم و نزديك به 3 برابر اين مقدار عرضه اشتغال غير‌مستقيم وجود دارد.

مديركل دفتر امور چاپ اظهار داشت: تا به اين لحظه 70 موافقت‌نامه در زمينه صنعت چاپ منعقد شده و لازمه رشد خوب صنعت چاپ همكاري و همراهي اين صنعت با همه سازمان‌هاي فعال كشور است.

"علمشاهي" در بخش ديگري از سخنان خود امضاي تفاهم‌نامه دفتر امور چاپ با وزارت صنعت را اولين گام در جهت همكاري و همراهي صنعت چاپ با همه سازمان‌هاي كشور دانست و تصريح كرد: هم اكنون شهرك صنعتي قم 20 درصد تخفيف را براي واحدهاي چاپي در نظر گرفته تا چاپخانه‌هاي اين استان به آساني به شهرك‌هاي صنعتي منتقل شوند.

وي با اشاره به تشكيل كميسيون ويژه مجوز چاپخانه‌هاي دولتي گفت: حضور در نمايشگاه‌ها و عرصه‌هايي كه صنعت چاپ مي‌تواند خود را نمايان كند از اقدامات ديگر دفتر امور چاپ در 6 ماهه اخير به حساب مي‌آيد.

بنابراين گزارش و براساس سخنان مديركل دفتر امور چاپ، ارج نهادن به خدمات اهالي صنعت چاپ، گسترش و تعميق ارتباطات ملي و بين‌المللي واحدهاي چاپي كشور و شناسايي ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي صنعت چاپ از اهداف برگزاري سيزدهمين جشنواره صنعت چاپ به حساب مي‌آيد.

"علمشاهي" در ادامه تشكيل شوراي صنعت چاپ كشور را در تاريخ 13 مرداد سال جاري يادآور شد و افزود: برنامه‌هاي سيزدهمين جشنواره صنعت چاپ به چند سطح همچون جشن بزرگ خانواده صنعت در 14 شهريور ماه مسابقات فرهنگي و تخصصي و دوازدهمين دوره مسابقات تخصصي صنعت چاپ تقسيم شده است.

"علمشاهي" همچنين به اهتمام كامل دست‌اندركان در امر كشاندن سيزدهمين جشنواره صنعت چاپ و آثار فاخر به سمت آثار بومي و معرفي آثاري عنوان نماد و الگو براي فعالان صنعت چاپ تاكيد كرده و اظهار داشت: از طرف ديگر مسابقات جشنواره صنعت چاپ مشتريان صنعت چاپ را به طرف توان كشور سوق مي‌دهد.

مديرعامل دفتر امور چاپ تصريح كرد: برگزاري نشست‌هاي تخصصي از بخش‌هاي جانبي سيزدهمين جشنواره صنعت چاپ به حساب مي‌آيد.
وي در ادامه به زمان كم سيزدهمين جشنواره صنعت چاپ براي بين‌المللي شدن اشاره كرد و گفت: انشاءالله با محك ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي امسال چهاردهمين جشنواره صنعت چاپ را در سطح منطقه‌اي برگزار مي‌كنيم.

به گفته "علمشاهي" ديروز مورخ 28 مرداد سال جاري نشستي با حضور نمايندگان اتحاديه‌هاي صنعت چاپ برگزار شده و تمامي اين اتحاديه‌ها حمايت همه جانبه خود از سيزدهمين جشنواره صنعت چاپ را اعلام كرده‌اند.

مديركل دفتر امور چاپ در ادامه جشنواره‌هاي استاني را بحث قابل توجه در دفتر امور چاپ دانست و افزود: براساس پيش‌بيني‌ها در آينده نزديك در 30 استان كشور جشنواره استاني خواهيم داشت.

"علمشاهي" اظهار داشت: هم‌اكنون 50 درصد بضاعت صنعت چاپ ايران در تهران متمركز شده و در روزهاي اخير 15 ميليون تومان به جشنواره‌هاي استاني تخصيص داده شده زيرا استان‌هاي ما بضاعت تاثير‌گذاري در عرصه چاپ را دارند.

وي در ادامه به تبديل جشنواره چاپ به برند برتر در عرصه چاپ اشاره كرده و گفت: كمك و معرفي برندگان و منتخبين جشنواره در رسانه‌هاي جمعي كمك به شركت منتخبين در عرصه‌هاي ملي و بين المللي و ارائه غرفه رايگان در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران به منتخبين از برنامه‌هاي ديگر دفتر امور چاپ به شمار مي‌آيد./ص

برچسب ها: جشنواره ، صنعت ، چاپ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.