سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

شناسایی هویت شهید گمنام پس از 27 سال

هویت شهیدی که 27 سال پیش به نام جعفر زمردیان در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده بود، شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛فرماندار همدان در اين باره گفت : خانواده شهید ایرج خرم‌جاه بعد از گذشت 27 سال گمشده خود را یافتند و دست بر سنگ مزار او می‌گذارند.
قهرمانی مطلق افزود : در روز پنجشنبه با ورود مادر شهید به فرودگاه همدان با استقبال مردم شهیدپرور همدان به سمت گلزار شهدا حرکت کرده و در ساعت 18 عصر همان روز مراسم باشکوهی با حضور مادر و خانواده شهید ایرج خرم‌جاه و دیگرقشرهابرگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: شناسایی هویت این شهید گمنام به خاطر دعاهای مادر شهید است که مستجاب شده و باید از وجود این مادر بزرگوار در همدان استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این مراسم از خانواده 118 شهید مفقودالجسد استان نیز دعوت به عمل خواهد آمد.
رییس بنیاد حفظ اثار و ارزش های دفاع مقدس استان همدان  نیزدر گفتگو با خبرنگار ما افزود : ایرج خرم‌جاه از غواصان لشکر 10 سیدالشهدا بیست و هفتم دی 1365 ( مرحله اول عملیات کربلای 5) در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.
زمردیان افزود : این شهید متولد 1351 در روستای «سیبستان» منطقه سیف‌آباد استان البرز است. پدر این شهید فوت کرده، اما مادرش در قید حیات است.
برنامه «ماه عسل» 28 تیر گذشته تصویر پیکر نوجوان شهیدی را برای چند بار پخش کرد که پیکرش سال 1366 در منطقه عملیاتی «کربلای4» پیدا شده بود اما پیکر این شهید نوجوان به دلیل شباهت بیش از اندازه به «جعفر زمردیان» از رزمندگان گردان تخریب «لشکر32 انصارالحسین(ع)» استان همدان و به نام وی به خاک سپرده شده بود.
در بخش‌هایی از این برنامه که میزبان جعفر زمردیان، مادر، دایی و یکی از برادرانش بود، تصویر نوجوان شهیدی برای چند بار پخش شد تا مخاطبان این برنامه او را شناسایی کنند.
وی خاطرنشان کرد : باحضور مادر شهید خرم‌جاه،خانواده بنده و مسئولان استانی قرار است مراسم گرامی‌داشت این شهید و تعویض سنگ مزار شهید خرم‌جاه انجام شود./ب
برچسب ها: شهید ، گمنام ، زمردیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.