سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

روزانه حدود دو هزارنفر از بيت تاريخي امام(ره) در خمين بازديد مي كنند

مسئول موسسه تنظیم،حفظ و نشر آثارامام(ره) در خمین گفت: روزانه حدود دو هزار نفر از بيت تاريخي امام(ره) در خمين بازديد مي‌كنند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،حجت الاسلام رضوي افزود: شمار بازديدكنندگان در اين دوره از تعطيلات تاكنون به بيش از ۱۲هزار نفر رسيده است.
 
وي ادامه داد: بسياري از مسافران و بازديد كنندگان براي شناخت بيشتر انقلاب اسلامي و ايران پس از انقلاب به خمين سفر مي كنند تا محل تولد و بزرگ شدن مردي كه بزرگترين انقلاب ديني و مردمي جهان را رقم زد، ببيند. 

رضوي اظهاركرد: اين خانه تاريخي خاطرات زيادي از دوران بلوغ و جواني مردي را دارد كه در گذر ايام و در سايه تدبير و توانمندي خود، اتصال به بارگاه احديت و حمايت مردم ، رهبري يك ملت را بر عهده گرفت و انقلاب اسلامي را به پبروزي رساند. 

وي خاطرنشان كرد: هم اكنون تمامي قسمت هاي اين بنا به روي بازديدكنندگان باز است و گردشگران از قسمت هايي چون محل تولد امام خميني، دفتر كار آيت الله پسنديده، حياط ها و اندروني هاي مختلف اين بنا ديدن مي‌كنند. 

حجت الاسلام رضوي يادآورشد، بيت تاريخي امام خميني(ره) با چهار هزار و ۳۰۰ متر مربع وسعت حدود ۱۷۰ سال قدمت دارد و در سال ۷۸ در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است./ز

برچسب ها: بازدید ، بیت ، امام خمینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.