سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

کاهش 53 درصدی گردش ویروس HIV

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: گردش ویروسHIV را تا 53 درصد نسبت به سالیان گذشته کاهش دادیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، امیدعلی پاپی با اشاره به اینکه جمع‎آوری معتادین پر خطر بر عهده دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیست، افزود: در حال حاضر 9 پایگاه بهداشتی و 2 مرکز مشاوره بیماری‎های رفتاری در سطح استان فعالیت دارند که برای پیشگیری از بیماری‎های قابل انتقال از طریق معتادین پر خطر اعم از HIV و انواع هپاتیت برنامه‎های آموزشی و توزیع اقلام پیشگیری را در این مراکز انجام می‎دهند و در اقدامات بعدی باید شاهد حمایت خانواده‎ها و سازمان بهزیستی باشیم.

وی با اشاره به روند موفقیت ‎آمیز کنترل گردش ویروس HIV در سه سال اخیر، اضافه کرد: طی سه سال گذشته با برنامه ‎ریزی منظم و هدفمند در رابطه با کاهش آسیب در افراد دارای رفتارهای پر خطر توانسته‎ایم گردش ویروس HIV را تا نزدیک به 53 درصد نسبت به سالیان گذشته کاهش دهیم و با جایگزینی متادون تراپی از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: هم‌چنین اقلام پیشگیرانه را در میان افراد با ریسک بالا توزیع کردیم و با شورای هماهنگی موادمخدر در استان همکاری‎های گسترده‎ای داشته‎ایم.

پاپی با اشاره به فرا رسیدن هفته تغذیه با شیر مادر و اهمیت آن در دین مبین اسلام، گفت: در احادیث و روایات به تغذیه نوزاد با شیر مادر به مدت 2 سال تاکید شده و در این راستا نیز طی سال‎های اخیر محققین به اهمیت این موضوع تاکید داشته‎اند.

وی شیر مادر را مفیدترین منبع تغذیه برای نوزاد دانست و اظهارکرد: این مهم می‎تواند در ارتقاء سطح ایمنی نوزادان موثر باشد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: لرستان ، ویروس ، hiv
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.