سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس:

پزشک خانواده قرباني شعار زدگي شد

عضو کميسيون بهداشت و درمان با اعلام اينکه پيش بيني شکست طرح پزشک خانواده کار چندان مشکلي نبود چرا که هيچ زير ساخت علمي و عملي براي اين طرح طراحي نشده است.

دکتر شهلا مير گلو بيات، عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدا طرح پزشک خانواده از زير ساخت علمي و عملي برخوردار نبود نه در زمان مسئوليت دکتر دستجردي و نه در زمان مسئوليت دکتر طريقت منفرد نگاه علمي و کارشناسي در زمينه اجراي اين طرح کلان ملي اعمال نشد.

وي تصريح  کرد: همين نبود زير ساخت موجب شکست اين طرح در 9 استان کشور گرديد که استان فارس در همه آنها سرآمد است.

وي با بيان اينکه اين طرح نيازمند اجراي پايلوت در روستاها و مناطق محروم بود تا با شناخت کمي و کاستي‌هاي آن بتوان در شهرهاي بزرگ آن را اجرايي کرد خاطر نشان کرد: اما در کشور ما هنوز مرحله روستايي اجرايي نشده به سراغ شهرها رفتند و موجب شدند پزشکان جذب  کار در شهر شوند تا روستاها و اين جزء اولين اشتباهات در اجراي اين طرح بود.

وي يادآور شد: اين طرح کلان مي‌توانست نظام سلامت ما را متحول سازد اما به علت نگاه غير کارشناسي مسئولين سرمايه‌هاي اين طرح به جاي ثمر دهي هدر رفت.

وي افزود: در روستاها مشکلات حوزه بهداشت و درمان بسيار تاسف بار است به گونه‌اي که پزشکي وجود ندارد که حتي درخواست بيماران را در دفترچه آنها ثبت نمايد.

وي گفت: آنچه در مورد اين طرح تاکنون عنوان شده شعاري بيش نبوده است و تا منابع مالي نباشد اين طرح اجرايي نمي‌شود./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.