سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت آمریکا خواستار 60 سال حبس برای نظامی افشاگر آمریکایی شد

دولت آمريکا روز دوشنبه دست کم شصت سال حبس را براي برادلي منينگ ، نظامي آمريکايي که انبوهي از اسناد و مدارک محرمانه دولتي را در اختيار پايگاه اطلاع رساني ويکليکس قرار داد، درخواست کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، جو ماروو Joe Morrow، دادستان نظامي فورت ميد، از قاضي دنيس ليند Denise Lind خواست  براي همه نظامياني که مثل برادلي منينگ بيست و پنج ساله، احتمالا فکر سرقت اطلاعات محرمانه به سرشان مي زند، پيام محکمي بدهد. وي علاوه بر شصت سال حبس براي منينگ، جريمه اي يکصد هزار دلاري نيز بر ضد وي خواستار شده است.
جو ماروو تاکيد کرد:ما تلاش مي کنيم اطمينان حاصل کنيم که ديگر هرگز چنين نمايش هايي ( افشاي اطلاعات محرمانه دولتي آمريکا توسط منينگ) به راه نيفتد. ما به اين نتيجه رسيديم که خيانت برادلي منينگ که مصمم بود از کاستي ها و نقايص موجود در سامانه اطلاعاتي آمريکا بهره برداري کند، به شدت به روابط ديپلماتيک آمريکا با کشورهاي ديگر لطمه وارد کرد.
برادلي منينگ بيست و پنج ساله اعتراف کرده است حدود هفتصد هزار سند و مدرک محرمانه دولتي آمريکا را براي انتشار به پايگاه اطلاع رساني ويکليکس داده است. وي به حدود دوازده مورد از اتهامات خود که دست کم بيست سال زندان را براي وي به همراه خواهد داشت، اعتراف کرده است با اين حال قاضي دنيس ليند، جاسوسي و کلاهبرداري را نيز جزو جرايم اين نظامي جوان آمريکايي به شمار آورده است. 
برادلي منينگ از اين که به آمريکا و مردم اين کشور بد کرده است، ابراز تاسف کرد. اما ديويد کومبز،‌ وکيل مدافع منينگ با انتقاد از دولت آمريکا و مجازاتي که مقامات بر ضد موکلش خواستار شده اند، تاکيد کرد: دولت آمريکا مي خواهد منينگ آن قدر در زندان بماند که بپوسد. منينگ يک جوان نوع دوست، باهوش اما ساده لوح است که مرتکب اشتباه شده است اما دستگاه قضايي آمريکا در اين پرونده فقط به مجازات او فکر مي کند و اصلا به فکر بازگرداندن اين جوان به جامعه نيست. کومبز افزود: منينگ در افکار و اقدامات خود کاملا صادق بود و به ساده لوحي تمام فکر مي کرد که مي تواند با کارهايي که مي کند به جنگ عراق و افغانستان پايان دهد.
 کومبز با تاکيد بر جواني، احساسات و پاک بودن نيات برادلي منينگ از قاضي ليند خواست موکلش را عادلانه مجازات کند اما مجازاتي که براي وي امکان ادامه زندگي بگذارد.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، منینگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.