سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

بهره‌برداری بیش از 150 طرح کشاورزی ‌در کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ‌گفت‌: ‌بیش از 150 طرح کشاورزی در هفته دولت در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کرمان ، ‌عباس ملایی‌ با اعلام این خبر گفت: در هفته دولت 153 طرح با اعتبار 174 میلیارد ریال در زمینه آب و خاک‌، تولیدات دامی و گیاهی‌، شیلات و صنایع کشاورزی در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی طرح‌های آب و خاک را 44 مورد در زمینه آبیاری تحت فشار‌، انتقال آب‌، ساخت استخرهای ذخیره آب اعلام کرد و افزود: ‌این طرح‌ها با 70 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و 22 میلیارد ریال از تسهیلات ارزان قیمت توسعه بخش کشاورزی اجرا شده‌اند.

ملایی با اشاره به اینکه 80 طرح از تولیدات دامی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با اعتبار 63 میلیارد ریال از تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسعه بخش کشاورزی در زمینه پروار‌بندی گوسفند‌، مرغ گوشتی‌، پرورش شتر‌مرغ‌،احداث دامداری‌، کارخانه فرآوری شیر‌، داروخانه دامپزشکی‌ و ... در هفته دولت افتتاح می‌شوند‌.

وی تصریح کرد: در زمینه تولیدات گیاهی 16 طرح ‌با طرح‌هایی نظیر تولید قارچ دکمه‌ای‌، گلخانه‌، کشت گل گاوزبان‌، تولید بذر و سورتینگ و بسته‌بندی سیب‌زمینی با اعتبار 4 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و 8 میلیارد ریال از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان سایر طرح‌های کشاورزی را در زمینه شیلات با چهار طرح و صنایع کشاورزی با هفت طرح عنوان کرد.

ملایی گفت: این طرح‌ها در زمینه پرورش ماهیان گرمابی‌، گلابگیری و بسته‌بندی عرقیات گیاهی‌، انجماد و بسته‌بندی و تولید کنسروجات با اعتبار 20 میلیارد ریال از تسهیلات توسعه بخش کشاوری پرداخت شده‌اند.

وی خاطر ‌نشان کرد: یک طرح در زمینه منابع طبیعی با اعتبار دولتی 360 میلیون ریال و یک طرح در زمینه ‌دامپزشکی با تسهیلات 550 میلیون ریالی هم در هفته دولت افتتاح می‌شود./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.