سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روز دوم مسابقات غرب آسیا در تهران؛

قهرمانی نوجوانان بسکتبال در غرب آسیا/ اشک اردنی ها در آمد

تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران با پیروزی مقابل سوریه، عنوان قهرمانی در مسابقات غرب آسیا را قطعی کرد. ملی پوشان نوجوان فردا با اردن دیدار می کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال نوجوانان در روز دوم مسابقات زیر 17 سال غرب آسیا بر سر عنوان قهرمانی با سوریه وارد رقابت شد.
 
پوریا سالاری، علی اله وری، نوید رضایی فر، محمدرضا رضایی و محمد یوسف وند بازیکنان اولیه ترکیب ایران بودند.

بازیکنان ایران با بازی خوب اله وردی و رضایی با گذشت 5 دقیقه از کوارتر اول کنترل بازی را به دست گرفتند اما اله وردی در همین دقایق کم 3 خطایی شده و بر روی نیمکت نشست.

کوارتر اول بازی با نتیجه 37 بر 24 به نفع ایران تمام شد. 

محمد یوسف وند که در کوارتر اول، بازی روز قبل را نداشت در شروع کوارتر دوم با یک پنالتی و اسلم دانک کار خود را شروع کرد. 

عبور از 50 امتیاز و حرکات نمایشی

نوجوانان ایران در همان دو دقیقه اول کوارتر دوم اختلاف با حریف را به 20 امتیاز رساندند و با گذشت پنج دقیقه از مرز 50 امتیاز گذشتند.

نیمه اول بازی با نتیجه 63 بر 39 به نفع ایران تمام شد و نوید رضایی فر با ادامه بازی خوب در کوارتر دوم بهترین بازیکن نیمه با 18 امتیاز بود. 

با گذشت پنج دقیقه از نیمه دوم بازیکنان ایران که خیالشان از برد راحت شده بود رو به حرکات نمایشی و اسلم دانک آوردند. تا پایان کوارتر سوم اختلاف دو تیم به 34 امتیاز رسید و این کوارتر با نتیجه 25 بر 15 به نفع ایران تمام شد.

 پایان بازی با قهرمانی ایران

با قطعی شدن برد نوجوانان ایران مانند روز قبل بازیکنان ذخیره در ده دقیقه آخر بازی را اداره کردند. بیشتر تلاش بازیکنان در این دقایق رسیدن به 100 امتیاز بود که ال وردی بعد از دو حرکت رانینگ بالاخره در دقیقه هفتم کوارتر موفق به زدن یک گل و عبور از امتیاز 100 شد.

در نهایت بازی با اختلاف بیش از 40 امتیاز و نتیجه 106 بر 64 به نفع ایران تمام شد و جوانان سال 2014 به قهرمانی غرب آسیا رسیدند.

برترینهای باز ی

محمدرضا رضایی با 16 امتیاز  و 12 ریباند تاثیرگذارترین بازیکن ایران در زمین بود. نوید رضایی فر باز هم با 23 امتیاز، 5 ریباند و 5 توپربایی امتیاز آورترین بازیکن بود و محمد یوسف وند هم 12 امتیاز و 8 ریباند داشت.

محمد خرمشاهی با 10 امتیاز؛ علی اله وردی با 12 امتیاز  و 4 ریباند و دانیال اسکندری با 8 امتیاز و 13 ریباند دیگر بازیکنان ایران با آمار دو رقمی بودند.

رامی دوبا با 14 امتیاز بیشترین امتیاز را برای سوریه به دست آورد.
 
باخت چند ثانیه ای اردن 

تیم بسکتبال اردن در حالی که پیش از بازی با ایران تنها به پیروزی مقابل عراق امید داشت و تا ثانیه های آخر برنده بازی محسوب می شد در 5 ثانیه نتیجه را از دست داد و از به دست آوردن برد در این مسابقات نا امید شد.

اردنی ها که نیمه اول را هم با نتیجه نزدیک 30 بر 28 برده بودند در نیمه دوم امتیاز به امتیاز با عراق پیش رفتند.

این شرایط تا 22 ثانیه پایانی هم ادامه پیدا کرد و در این ثانیه دو تیم 81- 81 مساوی شدند اما اردن با گذشت ده ثانیه دیگر با 2 امتیاز پیش افتاده و برنده بازی محسوب می شد. پنج ثانیه به پایان بازی با خطای بازیکنان اردن روی بازیکن عراق نه تنها گل بازیکن عراقی قبول شد بلکه خطای روی این بازیکن هم اعلام شد تا عراق با یک پنالتی 84 بر 83 برنده شود.

اردنی ها که خود را برنده بازی می دانستند تا چند دقیقه بعد از بازی بر روی زمین نشسته و گریه می کردند تا در نهایت با دلجویی بازیکنان عراقی و کادر فنی به رختکن رفتند./آق
 
 
 
 
 

برچسب ها: بسکتبال ، نوجوانان ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.