سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراقچی در واکنش به جایگزینی اشعار نظامی گنجوی:

صحت و سقم اين خبر جاي ترديد دارد/ شايد مرمت بنا مدنظر است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در واکنش به جمع آوری كتيبه‌هاي فارسي نظامي گنجوي در جمهوري آذربايجان که قرار است اشعار تركي جايگزين آن شود، گفت: در صورت صحت جايگزيني كتيبه‎ها اين امر جاي تاسف بسيار خواهد بود، مسلم است كه چنين اقدامي نمي‌تواند تغييري در هويت تاريخي و فرهنگي نظامي گنجوي ايجاد کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سیدعباس عراقچی" سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص جمع آوری كتيبه‌هاي فارسي نظامي گنجوي در جمهوري آذربايجان که قرار است اشعار تركي جايگزين آن شود، گفت: صحت و سقم اين خبر جاي ترديد دارد، شايد مرمت بنا مدنظر است.

وی افزود: در صورت صحت جايگزيني كتيبه‎ها اين امر جاي تاسف بسيار خواهد بود، مسلم است كه چنين اقدامي نمي‌تواند تغييري در هويت تاريخي و فرهنگي نظامي گنجوي ايجاد کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: اين شاعر بزرگ پارسي گوي نماد و جلوه‌ای از ارزش‌هاي مشترك مردم منطقه از هر تبار بوده و اشعار او در قلوب و اذهان حك شده است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگان حوزه شعر و ادب بزرگتر از آن هستند كه شان و مقام آن‌ها را اسير جغرافياي امروز بنمائيم، نظامي گنجوي ميراث مشترك مردم ايران و جمهوري آذربايجان بوده و از نظر ما این شاعر بزرگ نه تنها به مردم ايران و مردم جمهوري آذربايجان بلكه به همه جهانيان تعلق داشته و ميراث مشترك بشريت است كه بايستي در حفظ آن همگي كوشش کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.