سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقري:

سر دسته اتهام زنندگان را می شناسم/امکان ندارد حتی یکی از وزنه بردارانم دوپینگ کرده باشد

پس ازخارج شدن بهرام زاده، یاسین باقری، سهراب مرادي، شريفي و امین زارعیان از ترکیب تیم ملي به دلیل مصدومیت شایعاتی در خصوص دوپینگ آنها مطرح شده است که سرمربی تیم ملی این موضوع را تکذیب می کند.

کورش باقری در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: از روزی که رئیس فدراسیون وزنه برداری از من خواسته بود که هدایت تیم ملی کشورمان را به عهده بگیریم تا به امروز مدت سه سال می گذرد و خدا را شکر تا به امروز توانستیم در کنار ملی پوشان و برنامه ریزی های مدرن به جایگاه های بالایی در سطح المپیک و آسیا و.... برسیم که در پرونده ی وزنه برداری در سال های گذشته بی سابقه بوده است.

وی در ادامه افزود: در خصوص شایعاتی که اکنون مدت 20 روز است توسط برخی اتهام زنندگان به ملی پوشان زده می شود می توانم بگویم این صحبت ها شایعه ای بیش نیست من هیچ خبر فاش نشده ای ندارم و مسیر انتخابیم برای پیشرفت وزنه برداران پاک و عاری از داروهای غیر مجاز است و امکان ندارد آزمایش هیچ کدام از اردو نشینان مثبت باشد و اگر روزی از طریق فدراسیون جهانی و فدراسیون کشورمان دوپینگ حتی یک نفر از ملی پوشان اعلام شود خودم با جرات جلوتر از هر کسی اعلام خواهم کرد ولی باز هم تاکید می کنم که شنیدن و صحت پیدا کردن این مسئله جز محالات است و امکان پذیر نیست .

باقری خاطر نشان کرد: وضعیت بدنی هر ملی پوشان هر کشوری درهر رشته ای که به صورت حرفه ای فعالیت می کند توسط فدراسیون ضد دوپینگ کنترل می شوند و ملی پوشان وزنه برداری هم از این قاعده مستثنی نیستند و وزنه برداران قبل از هر مسابقه توسط مسئولان ، تست دوپینگ می دهند و بعد راهی میادین رقابتی می شوند.

سرمربی وزنه برداری کشورمان در خصوص علت حاضر نبودن ملی پوش در اردوی تیم ملی تصریح کرد: علت غیبت ملی پوشان از جمله: محسن بهرام زاده، رشید شریفی،امین زارعیان، یاسین باقری از اردو تیم ملی، بیشتر به دلیل آسیب دیدگی است، صحبتی هایی که در خصوص غیبت سهراب مرادی شنیده می شود صحت ندارد وی فقط اردوی ارس را زودتر از سایر ملی پوشان ترک کرده بود آن هم به این دلیل که مصدوم بود و از من هم اجازه گرفته بود تا به وضعیتش رسیدگی کندو اکنون از آغاز مرحله جدید اردو در تهران به سایر ملی پوشان پیوست و مشغول تمرین است.

کوروش باقری در خصوص اینکه آیا صحت دارد این شایعات تحریکاتی از سوی اتهام زنندگان است تا وقفه ای در کار وزنه برداری ایجاد کند بیان کرد: در مورد این مسائل نظر خاصی ندارم چون همیشه از اولین روز کاریم تا به امروز هدفم مشخص بود و می توانم به جرأت پیشرفت 3 ساله وزنه برداری کشورمان را با آمار و اسناد نشان دهمو برای این قدمها برنامه ریزی ها و فکرهای اصولی شده و هیچ نقصی در کارها وجود ندارد و نخواهد داشت ولی این صحبت ها قطعاً مسائلی پشت پرده دارد وعده ای قصد دارند شیطنت هایی انجام دهند و ما هم منتظر می مانیم تا ببینیم تلاش هایشان ثمری خواهد داشت یا نه؟!

وی در ادامه افزود: سردسته اتهام زندگان و این گروه را کاملاً می شناسم و به نظر من منافعشخصی این آدمها مهمتر از منافع ملی و وزنه برداری کشورشان است ،اگر توانایی این جورصحبت هارا دارند کاش حداقل یک جوابی برای کارهای گذشته خود هم پیدا کنند.

باقری بیان کرد: آنها 4 سال پیش زمانیکه یک سری مسائل گریبان فدراسیون وزنه برداری را گرفته بود معتقد بودند درب این فدراسیون تخته شود ولی خدا را شکر در این چند سال با درایت کلیه مسئولان فدراسیون وزنه برداری توانستیم این رشته را به اوج خود برسانیم که قهرمانی و مدال آوری در میادین بزرگی همچون المپیک و آسیایی و ... در این دوران رقم خورد.

سرمربی تیم وزنه برداری در انتها به وضعیت فعلی اردونشینان اشاره و در این باره گفت: وضعیت بدنی وزنه بردارها در حال حاضر در شرایط خوبی است ولی اوضاع آنگونه که دلخواه من است جلو نمی رود اما طبق برنامه ها پیش می رویم که حداقل تا 60 روز آینده که مسابقات جهانی آغاز می شود وزنه بردارها به وضعیت آمادگی مطلوبی برسند./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.