سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سارس جديد کشف شد

مطالعه منتشر شده در مجله بيماري هاي عفوني لنست (Lancet) اين موضوع و منشاء آن را تأييد کرد.

 به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علم و تکنولوژي خبرگزاري ANSA ايتاليا ، ويروس سارس جديد کشف شد.
براساس اين گزارش،اين سارس جديد 96 نفر را در سراسر جهان آلوده کرده، باعث 46 مورد مرگ و مير شده است.
 
اين مطالعه که توسط دکتر شانتال رئوسکن در موسسه ملي بهداشت عمومي و محيط زيست در Bilthoven ، هلند، هماهنگ و در مجله بيماري هاي عفوني لانست منتشر شده است، اين موضوع را نشان داده است .
دانشمندان براي روشن کردن ريشه هاي اين بيماري، 349 نمونه خون از حيوانات مزرعه اي از گونه هاي مختلف و از نقاط مختلف جهان را تجزيه و تحليل کرده اند، اما تنها شتر، و به خصوص شترهاي عمان 50 تست مثبت آنتي بادي HIV را نشان داده اند و اينکه حيوان آلوده شده يا توسط ويروس آلوده شده بودند را اثبات مي کند.
محققان توضيح مي دهند که جواب تست شترهاي خاورميانه به طور خاص مثبت است و در اغلب موارد غلظت بيشتري از آنتي بادي در خون آنها يافت شد.
سطح آنتي بادي هاي توليد شده در 14٪ از نمونه سرم جمع آوري شده از شترهاي جمازي و شترهاي جزاير قناري پايين بودند و يا يافت نشدند. آنتي بادي در خون 160 گاو از هلند و اسپانيا يافت نشد.
اين کشف يک شگفتي بود، زيرا تا به حال، خفاش مظنون نخست عفونت بود.
با اين حال، از آنجا که اکثر مردم به سختي با خفاش ها تماس پيدا مي کنند، احتمال دارد که اين ويروس از طريق يک واسطه ميزبان به انسان برسد.
 
ماريون کوپمانس از موسسه Bilthoven توضيح مي دهد که ممکن است دقيقا از شبه جزيره عربستان، که در آن توليد و پخش گوشت، شير و حمل و نقل شروع شده، باشد و بنابراين منشاء عفونت از آنجاست.
تاييد اين مطلب توسط يک ويروس شبيه به سندرم تنفسي از خاورميانه رسيد، که گام بعدي خواهد بود براي مطالعه ويروس در نمونه مدفوع و يا سواب گلو.
بنابراين راه انتقال به انسان را از آنجا که اکثر افراد مبتلا در تماس مستقيم با شتر بودند، را بايد درک کرد. /س
برچسب ها: سارس ، درمان ، عفونی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.