سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

لزوم تبلیغ دین با طنز حکیمانه

رئیس ستاد اقامه نمار کشور در اردوی فرهنگی چراغ هدایت طلاب ممتاز، ایثارگر و فعالان قرآن حوزه علمیه خراسان در اردوگاه گلمگان گفت: تبلیغ با طنز حکیمانه همراه است.

محسن قرائتی در گفتگو با خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران گفت: طلاب در امر تبلیغ،  در کنار گریه باید به طنز و خنده نیز توجه داشته باشند.
 وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: اسلام به عنوان دین جامع، دستورات جامع نیز برای هر بخش از زندگی تعیین کرده است ما نباید برای زندگی خود سختگیری کنیم بلکه تنها باید مطابق آموزه های دینی رفتار نماییم.
قرائتی با اشاره به نکات اخلاقی و ضروری در زندگی مشترک و آیین همسرداری گفت: تدبیر از ضروریات زندگی است و طبق احادیث اگر زن و شوهر نسبت به یکدیگر نیش و کنایه بزنند نمازشان قبول نمی‌شود. بلکه باید با تدیر مشکلات خود را حل کنند.

وی ادامه داد: باید در کارها نیت خدایی داشته باشیم هیچکس نباید خود را کم  اهمیت بداند زیرا هرکاری به نسبت فرد سنجیده می‌شود.
حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه باید هرکاری را با دیدگاه کلان انجام داد ابراز داشت: به عنوان مثال می‌توان حمد و سپاس را به نیت خیر برای همگان ذکر کرد.
قرائتی با اشاره به لزوم توجه به نعمت های الهی گفت: باید هر کاری را با دیدگان کلان انجام داد.
حمد و سپاس را به نیت خیر برای همه ذکر کنیم باید متوجه باشیم که همه نعمت‌های خدا برای انسان است و نباید آن را اسراف کنیم بلکه باید بهره خوبی از عمرمان ببریم.
وی در پایان افوزد: طلاب در تبلیغ در کنار گریه باید با طنز و خنده نیز توجه داشته باشند تبلیغ دین همراه با طنز حکیمانه می‌تواند برای مخاطب جذابیت خوبی داشته باشد.طلاب حتماً باید یک دوره تفسیر و نهج البلاغه را بگذرانند و از عمر خود در این زمینه بهترین استفاده را ببرند./ف
برچسب ها: تبلیغ ، دین ، ستاد ، اقامه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.