سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

2 مدال کشتی گیران آذربایجان‌شرقی در قهرمانی جهان

یونس سرمستي کشتی گیر ملکانی و سفیر ورزشی آذربایجانشرقی قهرمان جهان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، يونس سرمستي كشتي گير ملکانی و سفیر ورزشی آذربایجانشرقی در وزن ۵۵ كيلوگرم تيم كشتي آزاد جوانان ايران، در ديدار نهايي مسابقه هاي كشتي آزاد قهرماني جوانان زير ۲۰ سال جهان در بلغارستان، با شكست كشتي گير تيم روسيه به مقام قهرماني و مدال طلا دست يافت.

يونس سرمستي» پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم توماس اوگونوفسكي از لهستان را با نتيجه ۹ بر صفر شكست داد.

وي در دور دوم، روسلان شورخايف از جمهوري آذربايجان را با نتيجه ۱۳ بر ۵ مغلوب كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. سرمستي در اين مرحله، آرتاك هوانسيان از ارمنستان را با نتيجه ۹ بر صفر شكست داد و به ديدار فينال راه يافت.

سرمستي، عصر دیروز در ديدار پاياني مقابل اسماعيل موسكايف از روسيه در يك كشتي جذاب و ديدني با نتيجه ۱۲ بر ۹ به برتري رسيد و با كسب مقام قهرماني جهان، صاحب گردن آويز طلا شد.

مصطفي قياسي کشتی گیر تبریزی به مدال برنز كشتي آزاد قهرماني جوانان جهان - بلغارستان دست یافت. روز نخست مسابقات كشتي آزاد قهرماني جوانان جهان امشب (شنبه) در حالي به پايان رسيد كه تيم كشتي آزاد ايران فقط يك مدال برنز توسط مصطفي قياسي در وزن ۷۴ كيلوگرم كسب كرد.

در وزن ۷۴ كيلوگرم، مصطفي قياسي در دور نخست با نتيجه ۱۰ بر ۳ استيو ماسوچ از آلمان را شكست داد و در دور دوم با نتيجه ۱۴ بر ۷ مقابل سردار كاووس اوغلو از تركيه به برتري رسيد. قياسي در مرحله بعد زليم خان خادجيف از فرانسه را با نتيجه ۷ بر ۳ شكست داد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت و در اين مرحله با نتيجه ۸ بر صفر مغلوب آلن زاسيف از روسيه شد و به ديدار رده‌بندي رفت. وي در ديدار رده‌بندي با نتيجه ۷ بر صفر اسماعيل رشيد از بلغارستان را شكست داد و صاحب مدال برنز شد.

تيم كشتي آزاد جوانان ايران با مدال نقره «عبدالله قمي» كشتي گير سنگين وزن خود، در پايان مسابقه هاي كشتي آزاد قهرماني جوانان زير ۲۰ سال جهان در شهر صوفيه بلغارستان، به مقام سوم دست يافت.

در آخرين كشتي اين مسابقه ها كه يكشنبه شب در شهر صوفيه پايتخت بلغارستان برگزار شد، «عبدالله قمي» كشتي گير سنگين وزن تيم كشورمان در ديدار نهايي وزن ۱۲۰ كيلوگرم برابر گنو پتري شويلي از گرجستان با نتيجه ۷ بر صفر شكست خورد و به مدال نقره بسنده كرد.

با اين مدال نقره، جمع امتيازات تيم كشتي آزاد جوانان ايران به ۴۶ رسيد تا عنوان سوم را پس از تيم هاي روسيه و جمهوري آذربايجان به خود اختصاص دهد.

تيم هاي روسيه و جمهوري آذربايجان به ترتيب با ۶۲ و ۴۹ امتياز، مقام هاي قهرماني و نايب قهرماني را از آن خود كردند.

تيم ايران با توجه به حذف «عليرضا كريمي» كشتي گير وزن ۸۴ كيلوگرم خود از جدول رقابت ها به دليل كشتي نگرفتن با كشتي گير رژيم صهيونيستي و به همين دليل كسر ۶ امتياز، جوانمردانه عنوان سوم مسابقه هاي كشتي آزاد قهرماني جوانان زير ۲۰ سال جهان در بلغارستان را كسب كرد.

تيم كشتي آزاد جوانان ايران در پايان اين پيكارها با تصاحب يك مدال طلا، يك نقره، يك برنز و ۴۶ امتياز، روي سكوي سوم جهان قرار گرفت./ز

برچسب ها: کشتی ، مدال ، قهرمانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.