سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدخدايي در جمع اصناف و بازاريان:

اسلام، قرآن و مقام معظم رهبري براي تفکر غربي خطرناک هستند/مراقب تلاش غرب براي ايجاد تشويش باشيم

اسلام و قرآن و مقام معظم رهبري براي تفكر غربي خطرناك هستند و غرب در پي ايجاد تشويش در ايران هم مي باشند كه بايد بسيار مراقب بود

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، گردهمایی اصناف و بازاریان صبح امروز (28 مرداد) در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور "محمدمهدي عبدخدايي" عضو هيئت علمي دانشگاه و دبير جمعيت فدائيان اسلام برگزار شد.

وي در ابتدا ضمن خشنودي از قرار گرفتن در جمع اصناف و بازاريان اظهار داشت: بنده در اين جلسه دو بحث كلي را مد نظر دارم،يك بحث، بيداري اسلامي در منطقه است و بحث دوم كودتاي 28 مرداد سال 1332، امروز دنيا در يك برهه زماني بسيار حساس قرار دارد، چرا بايد در دنيايي كه دمكراسي حرف اول و آخر آن را مي‌ز‌ند چنين بي‌رحمانه مردم مصر كشته شوند و انتخابات قانوني مصر ناديده گرفته شود.

عبدخدايي افزود: در اروپا و در گذشته حكومت‌ها به‌صورت قومي و قبيله‌اي بود و بعد از انقلاب صنعتي بدليل تغييرات كلي در ساختار توليد و صنعت آنجا توانستند تا حدودي به جلو حركت كنند و دليل اصلي آن هم توليد مازاد بر مصرف جامعه اروپايي بود. اولين كشوري كه توانست گوي رقابت را از ديگران بربايد انگليس بود كه توانست با صنعت نساجي خود هند را به مستعمره خود درآورد،كشورهاي ديگر بخصوص كشورهاي اسلامي مستعمره اروپايي‌ها شدند، برخي مستعمره انگلستان و برخي ديگر مستعمره فرانسه و حتي شوروي نيز جهت مستعمره قرار دادن كشورهاي اسلامي به جلو مي‌آيد.

دبيرکل جمعيت فداييان اسلام ادامه داد: تنها كشوري كه مستعمره نشد ايران بود، كشورهاي استعمار كننده همگي در پي غارت كشورها بودند و هستند، اين استعمار از سال 1917 آغاز شد، همه اينها تا زماني ادامه داشت كه كشورهاي اسلامي با الگو قرار دادن ايران بيداري اسلامي را بوجود آوردند. در سوريه، مصر و تركيه اخوان المسلمين سابقه اينگونه حركات را دارند و در ايران فدائيان اسلام كه همگي داعيه اسلام را دارند.

عبدخدايي گفت: شهيد نواب صفوي در كشور اسلامي ايران و افراد ديگر در كشورهاي ديگر  در برابر استعمار به پا خواستند، در ايران ايرانيزم بوجود آمد و در تركيه نيز پان تركيزم و در ميان اعراب پان عربيسم بوجود آمد.

وي تصريح کرد: بعد از جنگ جهاني دوم كشورهاي اسلامي در صدد برآمدند تا جلوي استعمار را بگيرند اما بدليل نداشتن يك هدف نهايي موجب شدند ناسيوناليسم بوجود آيد بطور مثال در مصر عبدالناصر به روي كار آمد، در سوريه شكره قوه و در ايران مصدق به روي كار آمد. همه هدف از روي كار آمدن چنين افرادي جدايي اسلام از مردم و ملت بود و آنها با شعار ملي‌گرايي سعي بر حذف اسلام و در مقابل اسلام ايستادن را داشتند حتي در تركيه 40 روحاني را گردن زدند. در ايران روحانيت با ديد وسيعي كه داشت با كمك مردم اقدام  به يك انقلاب کردد كه اين انقلاب به نام انقلاب اسلامي نام گرفت.

دبيرکل جمعيت فداييان اسلام اظهار داشت: در مصر بعد از چندين سال ديكتاتوري انقلابي انجام شد و با يك انتخابات قانوني مرسي به روي كار آمد اما با يك كودتا مانند كودتاي 28 مرداد در ايران، وي را بركنار كردند البته بايد در نظر داشت كه عملكرد ناصحيح مرسي در اين جريان نيز دليل بر خشم نظاميان مصر شد.

وي افزود: مصدق يك انسان ملي گراست و معتقد به اجراي احكام اسلامي و حكومت اسلامي نبود در يكي از مراسم بزرگداشت مصدق، آيت الله طالقاني به شهيد نواب صفوي گفتند كه چرا مقابله مي‌كنيد؟ ،شهيد نواب صفوي اظهار داشت كه وي قول داده حكومت اسلامي برقرار كند ولي نكردند، افراد اجير شده در آن زمان تهران را به سه قسمت تقسيم كردند، در همين مسجد امام(ره) آيت‌الله فلسفي را از منبر به پايين كشيدند، رزم آرا را با گلوله كشتند و مصدق به روي كار آمد،آيت الله كاشاني نيز از وي حمايت كردند و در اولين حركت بعد از روي كار آمدن مصدق، فدائيان اسلام را زنداني كردند. صحبت مصدق بر اين اساس بود كه ايران اسلامي نبايد باشد و ايران ملي بايد باشد، نظريه سياست در ايران بر اساس موازنه منفي ايجاد شده بود.

عبدخدايي اضافه کرد: مي‌گويند رضاخان راه آهن را ساخته و اين افتخار است ،اين چه افتخاري است كه در آن زمان نفت ما به غارت رفت و خط آهن بدستور انگليس براي مقاصد جنگ جهاني ساخته شد.

وي ادامه داد: مصدق در زمان جنگ جهاني دوم آگاهي خاصي از دنيا نداشت و اعلام كرد سياست ما بر اساس موازنه منفي است، اعتقاد او بر اين اساس بود كه چون بين آمريكائي‌ها و انگليسي‌ها اختلاف وجود دارد پس مي‌توان با استفاده از اين اختلاف بوسيله آمريكائي‌ها، انگليس را از كشور بيرون انداخت،به دادگاه لاهه رفت اما وي نمي‌دانست انگليسي‌ها دست راست آمريكايي‌ها هستند بطوري‌كه در آنجا اظهار داشت خوب است در سر در سفارت آمريكا بنويسند اينجا كنسولگري انگليس است،تازه آنجا بود كه فهميد آمريكا و انگليس در واقع يكي هستند.

دبير جمعيت فدائيان اسلام افزود: بعد از آن بود كه جهت مقابله با آمريكا به سمت شوروي متمايل شد اين تمايل موجب تشكيل حزب توده شد و روزنامه‌هاي توده‌اي در كشور شروع به فعاليت و پخش بين اقشار جامعه شد و استالين گفت بعد از مصدق نوبت به حزب توده است كه در ايران روي كار بيايد.

وي تصريح کرد: روزنامه شورش منتسب به حزب توده روي چهره آيت‌الله كاشاني جسارت کرد، اينها همه نشان مي‌داد اين حكومت بر عليه مذهب است، روزنامه علم و زندگي مرتب بر عليه خداشناسي مطلب مي‌نوشت، دانشجو جرات نماز خواندن در دانشگاه را نداشت و او را مسخره مي‌كردند.

عبدخدايي ادامه داد: همه جاي كشور عليه دين بود و مصدق هيچ واكنشي نشان نمي‌داد و مراجع بزرگ از او حمايت نمي‌كردند، گفتند آيت‌الله وحيد را در هنگام سخنراني در مسجد سيد عزيزالله به پايين خواهند كشيد، تعدادي هم مي‌خواستند مانع سخنراني شوند.ما با نواب صفوي جلو رفتيم و مانع از حركت اراذل و اوباش شديم، آن‌ها با اسلام و قرآن مخالف بودند و الان هم با بيداري اسلامي مخالفند، مسلمانان را براحتي مي‌كشند ،چرا اسرائيل و مصر ملت را مي‌كشند و چرا مردم را قتل عام مي‌كنند مگر آنها انسان نيستند ،همه اينها براي سركوب كردن اسلام و قرآن است.

وي اظهار داشت: نواب صفوي اولين نفري بود كه در دانشگاه مصر بعنوان يك ايراني سخنراني كرد، مردم مصر مذهبي بودند ،نظامي‌ها آمدند و مذهب را گرفتند، همه دعواها بر سر اسلام است، 28 مرداد نتيجه جهل دولت وقت در تحليل مسائل منطقه بود، نواب صفوي اعدام شد و اين جنايت بود، همه براي اين بود كه در برابر اسلام بايستند.

دبير کل جمعيت فدائيان اسلام در پايان خاطرنشان کرد: ايران جزيره‌اي آرام در منطقه‌اي ناآرام است. اسلام و قرآن و مقام معظم رهبري براي تفكر غربي خطرناك هستند و آنها در پي ايجاد تشويش در ايران هم مي‌باشند كه بايد بسيار مراقب بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عبدخدایی ، اصناف ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.