سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنعاني‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزارت امور خارجه با ديپلماسي فعال "ظریف" به پيش خواهد رفت

يك كارشناس سياست خارجي با بيان اينكه "ظريف" وزارت امور خارجه را با ديپلماسي فعال به پيش خواهد برد، گفت: با حضور وي در وزارت امور خارجه حرکتي جدي در عرصه ديپلماسي فعال خواهيم داشت.

"حسين کنعاني‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتقال پرونده هسته‌‌ای ایران از شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه، گفت: با توجه به شناختي که از "محمدجواد ظريف" در دوران دفاع مقدس دارم، وي را فردي آشنا به موضوع و مسئله هسته‌اي مي‌دانم، از سوي ديگر ظريف سال‌هاي متمادي تحصيلات خود را در آمريکا گذرانده است.
 
 
وي ادامه داد: ظريف همچنين سال‌ها به عنوان نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد حضور داشته و از سوي ديگر به عنوان يکي از افراد مذاکره‌کننده در بحث هسته‌اي فعاليت کرده‌ است، بنابراين بايد وي را فردي آشنا به گفتمان و ادبيات غرب دانست.
 
کنعاني‌مقدم تصريح کرد: از اين رو مي‌توانيم با وجود ظريف حرکتي جدي در عرصه ديپلماسي فعال داشته باشيم.
 
وي با تاكيد بر اينكه مسئله هسته‌اي تنها حول يك محور نمي‌چرخد، اظهار داشت: موضوع بحث ما بر سر مسئله هسته‌اي با 1+5 تنها بر سر پرونده هسته‌اي نبوده و موضوعات ديگر همچون مسائل منطقه‌اي، بين‌المللي و مناقشات منطقه‌اي همچون مسئله سوريه، مصر، افغانستان و عراق را در بر مي‌گيرد.
 
اين كارشناس سياست خارجي در پايان با تاكيد بر اينكه ظريف مي‌تواند با كمك از كارشناسان صاحب‌نظر در حوزه ديپلماسي تيم قوي براي مذاكرات تشكيل دهد، خاطر نشان كرد: انتقال پرونده هسته‌‌ای ایران از شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه بيانگر آن است كه مسئوليت اين كار با اين وزارتخانه بوده و اين مسئله ضمن خروج از حالت امنيتي وارد مسائل روابط بين‌المللي و ديپلماسي شده است.
 
انتهاي پيام/
 

برچسب ها: ایران ، مذاکره ، ظریف ، دیپلماسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.