سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

900 بیمار خاص زیرپوشش بیمه سلامت استان مرکزی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: بیش از 900 بیمار خاص زیرپوشش بیمه سلامت استان هستند.

جیریایی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود : در حال حاضر 931 بیمار خاص زیرپوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد 59 بیمار هموفیلی، 76 بیمار تالاسمی، 220 بیمار دیالیزی، 176 بیمار پیوند کلیه و 400 بیمار ام‌اس هستند.

وی گفت : فرانشیز داروهای ویژه و خدمات بیماران تالاسمی، دیالیز و هموفیلی رایگان بوده و تمامی هزینه‌های آنها از طرف سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود و در مورد داروهای ویژه بیماران پیوند کلیه و ام‌اس نیزفرانشیز پرداخت شده توسط بیماران 10 درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته 30 میلیارد ریال برای این گروه از بیماران هزینه و پرداخت شده است، افزود : در سال جاری به طور میانگین ماهانه 30 میلیون ریال برای این بیماران هزینه شده است.

جیریایی گفت : در سال گذشته 445 میلیارد ریال برای بیمه شدگان هزینه شده که از این میزان 220 میلیارد ریال برای بیماران بستری شده بودهاست.

وی بیشترین و پر هزینه‌ترین صندوق را صندوق بیمه ایرانیان عنوان کرد و افزود : میزان پرداختی‌های این اداره کل در سال گذشته بابت هزینه‌های درمانی بیمه شدگان به دانشگاه علوم پزشکی 237 میلیارد ریال بوده است.

وی گفت : در سه ماهنخست سال جاری نیز بیش از 22 میلیارد و 546 میلیون ریال درآمد وصولی داشته‌ایم که بیش از 20 میلیارد ریال آن مربوط به صندوق کارکنان دولت بوده است./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.