سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

آغاز ساخت نخستین فیلم مستند ربات های ایرانی

ساخت نخستین فیلم مستند ربات های ایرانی به کارگردانی" مجتبی فرزانه و مسعود سهیلی" همزمان با برگزاری هشتمین دوره مسابقات رباتیک کشوری "موش های هوشمند" در دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان کلید می خورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،کارگردان این مستند در گفتگو  باخبرنگاران ساخت این فیلم مستند را آغازی برای پرداختن به ایده های نو در عرصه علم رباتیک و نشان دادن آن به علاقمندان در سطوح مختلف و همچنین معرفی فعالان این عرصه علمی در کشور بیان کرد.

مجتبی فرزانه یادآور شد: این فیلم مستند با همکاری پایگاه خبری 7سینما (www.7cinema.ir) و شرکت سیمیافیلم ساخته خواهد شد.

وی افزود: این فیلم مستند همزمان با هشتمین دوره مسابقات رباتیک کشوری موش های هوشمند در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان کلید می خورد و تصویربرداری آن در مسابقات دیگری که در کشور برگزار می شود، ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در ساخت این مستند به شکلی برنامه ریزی می شود که تمام توانمندی دانشجویان خلاق ایرانی به تصویر کشیده شود تا زمینه حمایت بیشتر از این شاخه علمی در داخل کشور فراهم شده و نیاز کشور ما با توجه به وجود تحریم ها در این شاخه از علوم مرتفع شود.

فرزانه افزود: یکی از اهداف ساخت نخستین مستند ربات های ایرانی، نشان دادن خلاقیت جوانان ایرانی در دانشگاهاست و هدف دیگر نیز برقراری ارتباط با جامعه علمی دانشجویان و اساتید و نشان دادن خلاقیت های آنها به مراکز صنعتی، پزشکی، نظامی ، پالایشگاه ها و نیروگاه های کشور است.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات که در دانشگاه شهید مدنی برگزار می شود را باید مغتنم بشمریم چرا که این امر فضای خوبی را برای درگیری افکار عمومی با علم رباتیک و فرهنگسازی عمومی فراهم می کند.

هشتمین دوره مسابقات ملی رباتیک موش های هوشمند از 16 تا 18 شهریور ماه در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار می شود.

این دوره از مسابقات در محورهای ربات های عمود پرواز، نمایشی، زیر دریایی، مین یاب، فوتبالیست، صنعتی، تعقیب خط ویژه و جنگجو برگزار می شود ./ع

برچسب ها: ساخت ، نخستین ، فیلم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سید علیرضا میرحبیبی
۱۰:۲۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۳
خیلی عالیه و امیدوارم به بهترین نحو این فیلم ساخته بشه بنده سرگروه 2 مرکز تحقیقات رباتیک هستم و می توانم در ساخت این فیلم ربات های خودم رو در اختیارشون قرار بدم