سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الشرق الاوسط ؛

ارتش مصر در انتخابات ریاست جمهوری نتیجه را به نفع مرسی تغییر داد

الشرق الاوسط به نقل از يوسي پيلين يکي از وزراي سابق ژيم صهيونيستي نوشت: ارتش مصر در نتايج دور دوم انتخابات رياست جمهوري اين کشور، به نفع محمد مرسي در مقابل احمد شفيق، تقلب و دستکاري کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، پايگاه اينترنتي روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در شماره امروز خود در گزارشي نوشت: يوسي پيلين يکي از سياستمدران مشهور اسرائيل، ارتش مصر را به تقلب در نتايج دور دوم انتخابات سابق رياست جمهوري در مصر به نفع محمد مرسي در مقابل رقيبش احمد شفيق در اين دور انتخاباتي، متهم کرد.
بر پايه اين گزارش، پيلين که پست هاي وزارتي زيادي در اسرائيل در بين سالهاي 1995 تا سال 2001 بر عهده داشت، در يادداشتي در نسخه روز گذشته روزنامه "اسرائيل هايوم" با استناد به اظهارات يکي از نمايندگان دولتي مصر که به اسم وي اشاره اي نکرد، نوشت: ارتش اين اقدام را از ترس بروز درگيريها و آشوب هاي خطرناک در صورت اعلام احمد شفيق به عنوان پيروز انتخابات رياست جمهوري مصر اتخاذ کرد چرا که وي ( شفيق) منتسب به رژيم حسني مبارک رئيس جمهور سابق مصر بود که در فوريه سال 2012 از قدرت کناره گيري کرد.
گزارش الشرق الاوسط ياد آور شد: پيلين يکي از مهندسان و طراحان توافقنامه صلح ميان اسرائيلي ها و فلسطيني هاست.
اين گزارش مي افزايد: يوسي پيلين اين را هم گفته که ارتش مصر معتقد بود محمد مرسي موافق مديريت مشترک خود با ارتش مصر در همه زمينه ها و حتي در زمينه روابط با اسرائيل خواهد بود. وي افزود: حکومت مرسي  بي کفايتي را در مديريت مصر به اثبات رساند و تلاش کرد همه مردم را مجبور به پذيرش ديدگاه هاي اسلامي خود کند همچنين در صدد آن بود که ارتش قوي را در همان حد خود متوقف و قدرت مانور را از آن سلب کند.
بر پايه اين گزارش، پيلين همچنين درباره کشته شدن افراد زيادي در جريان متفرق کردن تحصن طرفدران مرسي در روز چهارشنبه گذشته در قاهره، با استناد به همان منبع خود گفت: عبد الفتالح السيسي وزير دفاع مصر فکر نمي کرد که اين اقدام، به کشته شدن اين تعداد از افراد منجر شود .
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.