سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

گرد و غبار درشهرستان مرزی قصرشیرین

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت: ورود یک توده هوای غبار آلود از اوایل وقت امروز دوشنبه مرزهای غربی این استان را فرا گرفته و موجب کاهش دید افقی در شهرستان مرزی قصرشیرین به کمتر از هفت هزار متر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سعید قاسمی افزود: دید افقی در قصرشیرین هم اکنون سه هزار متر از میزان استاندارد یک هوای پاک و سالم که (10 هزار متر) است، کمتر می باشد که این امر نشان دهنده آلودگی هوا در این منطقه مرزی غرب کشور است. 

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود غبار موجود در مناطق مرزی امروز از هوای این منطقه خارج شود هر چند شرایط برای تشکیل طوفان های گرد و غبار در بیابان های کشور عراق فراهم است.

قاسمی اظهار کرد: پیش بینی می شود فردا (سه شنبه) نیز در برخی ساعات شاهد گرد و غبار بر روی نواحی مرزی غربی استان کرمانشاه باشیم که این احتمال برای اوایل وقت فردا بیشتر است.

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: هم اینک دید افقی ناشی از گرد و غبار در گیلانغرب 9 هزار متر و در بخش مرزی سومار هم هفت هزار متر گزارش شده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه قصرشیرین نتیجه وزش باد شدید در بیابان های کشور عراق است که پس از مدتی از طریق باد وارد آسمان شهرهای مرزی شده و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور می شود.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب، از شهروندان بویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی خواستند بدلیل آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند./ز
برچسب ها: گردوغبار ، مناطق ، مرزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.