سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاسمی:

دو و میدانی ایران سیر نزولی در پیش گرفته است

رکورد دار سابقه دو 100 متر ایران گفت: ما این شرایط دو و میدانی کشورمان سیر نزولی را در پیش گرفته است.

رضا قاسمی ، ملی پوش دو و میدانی ، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سرمایه گذاری برای قهرمان سازی مهم ترین عامل برای پیشرفت در تمامی رشته های ورزشی از جمله دو و میدانی است ، علاوه بر این امکانات ، علم و مربی با تجربه هم می تواند به پیشرفت این رشته ورزشی کمک کند اما متاسفانه در حال حاضر هیچ کدام از این شرایط فراهم نیست.

وی ادامه داد: قرار داد لیگ سال به سال کمتر می شود، حقوق فدراسیون کفاف هزینه های ملی پوشان را نمی دهد و از طرفی تمام افرادی که در مسابقات بین المللی سکوهای جهانی را تصاحب می کنند در کمپ های مخصوص تمرین می کنند ولی چنین امکانات و شرایطی هرگز برای ما فراهم نمی شود، ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران هم پیست خوبی دارد ولی امکانات آن برای ورزشکاران شهرستانی در حد صفر است ، با این اوصاف باید بگویم دو و میدانی یک سیر نزولی را در پیش گرفته است.

ابتدای فصل با  قاسمی در خصوص عملکردش در مسابقات جهانی عنوان کرد: جو سنگین مسابقات و استرس بالایی که داشتم مانع از عملکرد مناسب من شد، با اینکه آسیب دیدگی نداشتم ولی موفق نشدم رکورد خودم را به ثبت برسانم و در بین 56 نفر موفق به کسب رتبه 41 شدم.

رکورددار سابق دو 100 متر ایران گفت: در حال حاضر سهمیه مسابقات کشورهای اسلامی را کسب کرده ام ولی حضور ملی پوشان دو و میدانی در این رقابت ها به نظر کمیته ملی المپیک بستگی دارد.

وی یادآور شد: لیگ باشگاه های کشور یک شهریورماه در تهران برگزار می شود و من به عنوان نماینده تیم نفت در این رقابت ها حاضر می شوم و امیدوارم مقام اول سال گذشته را بار دیگر تکرار کنم و بتوانم رکوردم را از حسن تفتیان بگیرم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم پیشرفت مطلوبی در دو و میدانی داشته باشیم باید از مربی با تجربه خارجی بهره بگیریم ولی متأسفانه مسئولان فدراسیون کشورمان تا به حال در این خصوص با مربیان خارجی رایزنی نکرده اند./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.