سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز

دریافت رأی اعتماد 86 درصد از کابینه دکتر روحانی نشان از تعامل دولت و مجلس است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، دریافت رأی اعتماد 86 درصد از کابینه دولت روحانی از مجلس شورای اسلامی نشان از تعامل مثبت بین دولت و مجلس است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عباس فلاحی باباجان فضای بوجود آمده در کشور را فضای تعامل و وحدت در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: دفاع شایسته رئیس جمهوری و کابینه معرفی شده باعث اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای معرفی شده بود.

وی، گفت: انتظار داریم دولت و اعضای کابینه بر وعده های خود جامه عمل بپوشاند و گامهای عملی در تحقق برنامه های ارائه شده بردارند.

ايشان، یکی از وظایف مهم مجلس را بحث نظارت برشمرد و حوزه نظارتی مجلس را بالاترین قانونگذاری آن اعلام کرد.

فلاحی باباجان اظهار امیدواری کرد دولت در کمترین زمان ممکن با معرفی سه وزیر پیشنهادی خود به مجلس برای وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری، وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش شاهد رای اعتماد به نفرات جدید این وزارت خانه های حساس و زیربنایی باشیم.

این نماینده مجلش گفت: به دکتر روحانی تعهد داده ایم همکاری جدی با دولت جدید داشته باشیم که امیدواریم این همکاری منجر به توسعه و عمران و آبادانی کشور شود.

عضو کمیسیون مجلس تلاش‌های انجام شده در مناطق زلزله زده شهرستان اهر و هریس را بسیار قابل توجه در امر ساخت و ساز اماکن روستایی اعلام کرد و اظهار امیدواری نمود با اختصاص اعتبارات بیشتر اقدام جدی در ایجاد زیرساختها در مناطق زلزله زده صورت گیرد.

عباس فلاحی باباجان به طرح های اشتغالزای شهرستان نیز اشاره کرد و طرح های قند رافینری، تولید میلگرد فولادی، کنسانتره میوه، تولید مس انجرد را از پروژه‌های اشتغالزای در دست اجرای بخش خصوصی در شهرستان اهر اشاره کرد و افزود: با اجاره این پروژه‌ها اشتغال پایدار برای بیش از 1500 نفر خواهیم بود.

وی، همچنین توسعه مراکز آموزش عالی دولتی را از برنامه های مسئولان شهرستان نامبرد و تصريح کرد: دانشکده پرستاری و مامایی با دو رشته پرستاری و مامایی راه اندازی شده و تلاش داریم با توسعه دانشکده کشاورزی این دانشکده به دانشگاه شیخ شهاب الدین اهری تبدیل نمائیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهر نیز با ارائه گزارشی، برنامه های قرآنی ارائه شده توسط این اداره را در سالجاری قابل توجه برشمرد.

حجت الاسلام نوری بااشاره به زمینه مناسب این شهرستان در ترویج فرهنگی قرآنی و استقبال بسیار خوب علاقه مندان علوم قرآنی خواستار تداوم برنامه های متنوع قرآنی در زمینه مختلف با حمایت کلیه نهادهای فرهنگی دراین زمینه شد.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان اهر نیز دراین جلسه از کسب رتبه برتر کشوری ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان اهر در سطح کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد با تداوم برنامه فرهنگی، اجتماعی و دینی ستاد نماز جمعه شاهد ارتقاء این جایگاه در سالهاتی آتی باشیم.

صمد طایری مصلی فعلی اهر را به جهت کثرت نمازگزاران و استقبال شایسته مردم ولایتمدار شهرستان پاسخگویی خیل علاقمندان به نماز جمعه ندانست و خواستار تلاش مضاعف مسئولین شهرستان برای ایجاد مصلی بزرگ نماز جمعه اهر شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهر در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد واحد اهر اظهار داشت: تلاش داریم با گسترش فعالیت های این دانشگاه در حوزه های مختلف پژوهشی، علمی، آموزشی و فرهنگی جایگاه این دانشگاه را ارتقاء دهیم و با طرح های ابتکاری ایجاد رشته های جدید، درآمدزایی خارج از شهریه، اجرای طرح های مشترک با اداراتی ایجاد درمانگاه تخصصی، رستوران عمومی، گامهای اساسی در پیشرفت و توسعه دانشگاه برداریم.

دکتر محمد خلیلی اذعان کرد: دو رشته فیتوشیمی و ادبیات کودک و نوجوان به مجموع رشته های ارشد دانشگاه افزوده شده، از بعد عمرانی پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در جذب دانشجو بدون کنکور نیز ضمن اطلاع رسانی مناسب از طرق مختلف، هماهنگی و قرارداد با کافی نت های استان اردبیل و آذربایجان شرقی تلاش داریم در جذب دانشجوی بدون کنکور سهم بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: از باب درآمدزایی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که با تعامل و همفکری دراین عرصه قدمهای موثری برداریم.

این مقام مسئول همچنین از تدوین برنامه دو ساله برای این دانشگاه خبر داد و افزود: تلاش داریم با راهکار مناسب و مدیریت لازم از مرحله بحرانی که از سال نود آغاز شده عبور کنیم و موجبات رضایتمندی اساتید و دانشجویان و کارکنان را فراهم نمائیم.

رئیس واحد اهر اولویت سالجاری را جذب دانشجو در مقاطع مختلف، درآمدزایی خارج از شهریه از جمله تأسیس کلنیک تخصصی در شرف افتتاح، راه اندازی رستوران با تخفیف ویژه برای بهره مندی عموم شهروندان، فعال شدن سوله های شهرک صنعتی وابسته به دانشگاه، اختصاص 22 هکتار زمین از جهادکشاورزی برای کشت گیاهان دارویی، فعال شدن دفتر ارتباط با صنعت و عقد قراردادهای پژوهشی، آزمایشگاهی با ادارات و نهادها و شرکت ها و کارخانجات اعلام کرد.

وی در پايان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده کارخانه لبنیات، PVC و ظروف یکبار مصرف توسط این واحد راه اندازی می شود./ز

برچسب ها: تعامل ، دولت ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.