سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

کشف 895 کیلوگرم انواع مواد مخدر با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: 895 کیلوگرم انواع مواد مخدر فقط با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی کشف شده است.

سردار یحیی شرفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: امسال یکی از کارهای شاخص پلیس آذربایجان غربی تامین نظم انتخابات با به‌کارگیری 18 هزار نفر پلیس بود.

وی افزود: به دلیل اینکه قانون‌مداری در جامعه شیوع پیدا کرده و با افزایش سطح قانون‌مداری حتی یک مورد مشکل انتظامی و امنیتی در برگزاری انتخابات نداشتیم.

شرفی خاطرنشان کرد: تامین امنیت تعطیلات نوروزی یکی از کارهای مطلوبی که امسال انجام شد و پلیس با به‌کارگیری 12 هزار نفر نیرو برای طرح نوروزی و استقرار 24 دستگاه کانکس در مکان‌های مختلف سبب شد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع شش درصد کاهش جرائم داشتیم.

وی ادامه داد: در خصوص سرقت بانک، آدم‌ربایی، سرقت مراکز تجاری، سرقت طلا فروشی و راهزنی در استان آذربایجان غربی صد در صد کاهش داشتیم یعنی وقوعی در این زمینه‌ها صورت نگرفته است و 51 درصد افزایش نیز در سارقانی که می‌خواستند مرتکب سرقت شوند داشتیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به طرح ارتقای امنیت اجتماعی، تصریح کرد: این طرح را 32 مورد در چهار ماه با رویکرد برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر اجرا شد.

وی اضافه کرد: 895 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این طرح کشفیات داشتیم و در این زمینه سه نفر قاچاقچی و 400 نفر توزیع‌کننده دستگیر شده و 16 مکان غیر مجاز نیز پلمپ شد.

شرفی در پايان خاطرنشان کرد: طرح شناسایی مکان‌های آلوده و تجمع معتادان اجرا شده که 30 مورد این طرح اجرا شده و منجر شد 985 نفر معتاد در چهار ماه سال جاری جمع‌آوری شده و به کمپ‌های ترک اعتیاد و یا کاهش آسیب ماده 16 با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر برای بازپروری و درمان هدایت شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.