سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه تظاهرات مردم بحرین علیه آل خلیفه

انقلابيون بحريني به تظاهرات عليه رژيم آل خليفه ادامه مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ جنبش تمرد بحرين به تحرکات مسالمت آميز خود در اين کشور ادامه مي دهد. تظاهرات اين جنبش در سراسر بحرين برگزار مي شود. اما همچنان رژيم بحرين توجهي به خواسته هاي معترضان براي ايجاد اصلاحات در اين کشور ندارد. نيروهاي امنيتي اين رژيم به سوي بازداشت شدگان در زندان الجاف گاز فلفل و بمب هاي صوتي پرتاب کردند. مرکز ملي حقوق بشر بحرين با افراد زخمي در اين زندان ديدار و تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز کرده است.

 رژيم آل خليفه که با توصيه هاي سال گذشته شوراي حقوق بشر سازمان ملل مخالفت کرده است بايد به پرسش هاي اين نهاد در ماه آينده پاسخ دهد. چرا همچنان مقامات رژيم بحرين از اقدامات سرکوبگرانه عليه ملت اين کشور استفاده مي کنند، چرا اين رژيم در نهادهاي بين المللي مورد بازخواست قرار نمي گيرد و تفاوت جنبش تمرد بحرين با جنبش چهاردهم فوريه است؟

گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين زمينه افزود: هيئتي از مرکز ملي حقوق بشر بحرين به رياست نائب رئيس اين مرکز براي تحقيق از فعاليت هاي نيروهاي وابسته به وزارت کشور بحرين عليه زندانيان سياسي از زندان الجاف بازديد کرد. پس از حمله نيروهاي امنيتي به اين زندان چهل نفر از زندانيان سياسي زخمي شدند. اين مرکز در بيانيه ديروز خود تاکيد کرد بدرفتاري با شماري از زندانيان اثبات شده است و نيروهاي امنيتي از گاز فلفل و بمب هاي صوتي براي حمله به زندانيان استفاده کردند. 

از سوي ديگر قرار است بيست و چهارمين نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ماه آينده در ژنو برگزار شود و پيش بيني مي شود وضع حقوق بشر در بحرين و سرنوشت توصيه هاي اين شورا به اين کشور مورد بحث و بررسي قرار گيرد. رژيم بحرين همان طور که به توصيه هاي کميته حقيقت ياب بسيوني بي اعتنايي کرد به توصيه هاي شوراي حقوق بشر نيز تا کنون توجهي نداشته است. 

عبدالنبي العکري هماهنگ کننده مرکز حقوق بشر بحرين تاکيد کرد بند ششم آيين نامه داخلي شوراي حقوق بشر سازمان ملل اجازه مي دهد نمايندگان کشورهاي عضو و سازمان هاي بين المللي گزارشي را درباره نقض حقوق بشر در هر کشوري را ارائه کند. بحرين از چهاردهم ماه جاري با تحرکات گسترده اعتراض آميز روبروست و فعالان سياسي اين کشور با آغاز نافرماني بر شدت تحرکات خود افزوده اند. افزايش اعتراضات مردمي در بحرين به دليل بي توجهي مقامات اين کشور به خواسته هاي قانوني بحريني هاست. 

در حالي که رژيم آل خليفه سرکوبگري هاي خود را عليه اعتراضات مردمي تشديد کرده است، معترضان بحريني نيز تظاهرات خود را گسترده تر برگزار مي کنند.
برچسب ها: بحرین ، خلیفه ، اعتراض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.