سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

علاقمندي دانمارك به گسترش روابط فرهنگي و تجاري با قم

پيريايي استاندار قم با سفير دانمارك در جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، كرم رضا پيريايي اظهار كرد: قم به عنوان موطن و خاستگاه امام و انقلاب اسلامي، از جايگاه برجسته اي در سطح ملي و بين المللي برخوردار است.

استاندار قم، با اشاره به جاذبه هاي فرهنگي و مذهبي پرشمار قم گفت: مجموعه كاملي از فرصت هاي گردشگري مذهبي با محوريت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم شكل گرفته و اين شهر را به يكي از اماكن هدف توريسم مذهبي در سطح ملي و جهاني تبديل كرده است.

وي حوزه بزرگ علميه قم را پشتوانه‌اي عظيم در تاريخ فرهنگ اسلام و از زمينه هاي مهم براي توسعه ديپلماسي علمي برشمرد و افزود: در حال حاضر حدود 70 هزار طلبه خارجي در قم مشغول كسب علوم ديني هستند.

پيريايي با استقبال از توسعه روابط فرهنگي قم با دانمارك گفت: قم خاستگاه انقلاب و مركز علمي و انديشه اسلامي است و در اين خصوص به جد آماده همكاري با كپنهاگ و گسترش مبادلات فرهنگي و علمي هستيم.

استاندار قم با بيان اين كه شهر مقدس قم با حضور مراجع عظام تقليد، حوزه‌هاي علميه و صدها موسسه علمي و پژوهشي، داراي جايگاه ويژه‌اي در سطح ملي و بين‌المللي است، افزود: قم در كنار چنين جايگاهي، در زمينه هاي صنعتي و اقتصادي نيز داراي قابليت ها و ظرفيت هاي فراواني براي سرمايه گذاري است.

وي با اشاره به سطح روابط خارجي قم ، گسترش بيش از پيش مراودات تجاري و فرهنگي قم با ديگر كشورها از جمله دانمارك را ضروري خواند و گفت: اين سفر مقدمه اي براي توسعه همه جانبه روابط قم با كپنهاگ بوده و تشكيل كميته هاي مشترك در زمينه‌هاي مختلف مي‌تواند سرآغازي براي اين مهم باشد.

سفير دانمارك در كشورمان نيز در اين جلسه ضمن ابراز خرسندي از حضور در شهر مقدس قم و ديدار با استاندار قم، گفت: در طول سه سال حضور در ايران بسيار مشتاق بودم تا ديداري را از قم داشته باشم و خوشحالم كه امروز اين فرصت فراهم شد.

آندرس كريستين هوگارد ضمن اعلام آمادگي براي گسترش و توسعه همكاري هاي مشترك قم با دانمارك در زمينه هاي مختلف از جمله انرژي ومسائل فرهنگي، سوهان و فرش قم را از محصولات صاحب برند جهاني عنوان و خاطرنشان كرد: قم اول در زمينه فرهنگي و علمي و بعد در زمينه هاي اقتصادي و توليدي مثل سوهان و فرش، داراي شهرت جهاني است./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.