سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حلزون هم سرعت بالايي دارد!

نوعي حلزون کشف شده است که داراي سرعت بالايي در حرکت است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علم و تکنولوژي خبرگزاري ANSA ايتاليا ، حلزوني با سرعت بالا کشف شد.

براساس اين گزارش، اين حلزون ها قطعا سرعت خود را نمي شناخته اند.سرعت آنها در واقع در ميان  همه حيوانات کمترين است، اما زيست شناسان انگليسي در دانشگاه ناتينگهام يک مورد از حلزون سريع را کشف کرده اند .



اين نوع حلزون هم در برخي از مناطق اسپانيا و هم در ايرلند وجود دارند و اين واقعيت که با وجود فاصله زياد، دو گروه تقريبا يکسان هستند.اين به اين معني است که اين حلزون ها، با وجود کندي ضرب المثلي خود، آن را به سرعت توسعه داده اند و تفاوت ژنتيکي گسترش يافته است .

براين اساس، اين نرم تنان کوچک مجبور به عبور از هزاران مايل در يک زمان کوتاه هستند يک رمز و راز واقعي، با توجه به کندي حلزون وجود دارد.راه حل هنوز هم مي تواند بسيار ساده تر از حد انتظار باشد بنابر گفته مورخان، رمز و راز سرعت حلزون در همين نکته تکامل ژنتيکي نهفته است.

باستان شناسان نشان مي دهند که اين يک واقعيت است، افرادي که در مناطق خاصي از اسپانيا زندگي مي کردند از حلزون تغذيه مي شد و شايد اين موضوع به زماني حدود 8000 سال پيش برگردد.
کشف سرعت اين حلزون مثال خوبي است که نشان مي دهد چگونه اتحاديه هاي ژنتيک و باستان شناسي ممکن است به کشف عادات اجداد ما نائل شوند./س
برچسب ها: حلزون ، سرعت ، بالا ، محققان ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.