سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس؛

اختصاص ارز مرجع به دارو باری از مشکلات حوزه درمان برنخواهد داشت

تا زمانی که دست‌های پنهان در بازار دارو وجود داشته باشد اقداماتی همچون اختصاص ارز مرجع به دارو باری از مشکلات حوزه درمان برنخواهد داشت.

محمدجواد نظری‌مهر عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس  در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر  باز هم ارز مرجع به دارو اختصاص یابد بازهم نمی‌تواند جبرانی برای مشکلات دارویی کشور باشد؛ باید این واقعیت را پذیرفت که تا دو، سه سال آینده وضعیت حوزه سلامت به همین منوال باقی خواهد ماند. 



 وی تصریح کرد: کشورهایی مانند کره جنوبی که در دوره‌ای از زمان رتبه پایین‌تری نسبت به ایران داشتند از کشور ما بسیار پیشی گرفته‌اند، بنابراین اگر ارز مرجع را هم به این صنایع بدهیم به دلیل عقب افتادگی شدید در قیاس با دیگر کشورهای دنیا بازهم ناموفق خواهیم بود. 

وی، با بیان اینکه  مشکلات حوزه دارو در کشور را ناشی از وجود عده‌ای سودجو در وزارتخانه‌ها است  خاطر نشان کرد:به واقع باید وارد کننده داروها و عناصر پشت پرده را شناسایی کرد چراکه اصولا این افراد به نوعی وابسته به قسمتی خاص در داخل کشور هستند و همین افراد هستند که بازار داروی کشور را به خاک سیاه نشانده‌اند. 

 وی تاکید کرد: دولت باید این مسایل را ریشه‌یابی کرده و افرادی خاص را بگمارد تا معضل دارو در کشور رفع شود؛ وزارت بهداشت باید با برنامه‌ریزی درست و دقیق درخواست خود را به دولت اعلام کند تا دولت نیز برای وارد کردن کالاهای اساسی برنامه روشنی در نظر گیرد. 
برچسب ها: درمان ، بهداشت ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.