سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان:

نمايش عروسكي بهترين ابزار براي كودكان است

سيد صادق رضايي گفت: نمايش عروسكي بهترين ابزار تربيتي براي بيان زشتي و زيبايي يك صنعت براي كودكان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، "سيدصادق رضايي" مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در نشست خبري پانزدهمين جشنواره نمايش عروسكي كانون كه صبح امروز در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي هنري كانون برگزار شده گفت: نمايش عروسكي در حقيقت يك برنامه جمعي و گروهي بوده و كلمه عروسك به تفكر بچه‌ها كه همان بازي كردن بوده نزديك است.



وي افزود: تلاش مي‌كنيم در برنامه‌هايي كه براي كودكان و نوجوانان تعريف مي‌كنيم عنصر تخيل بازي كردن را در اختيار آنها قرار دهيم دخالت بي‌جايي در فرآيند رشد آنها انجام نداديم.

"رضايي" تصريح كرد: يكي از گرايش‌هايي كه به صورت مادرزادي و فطري در كودكان و حتي بزرگسالان وجود دارد گرايش به جمع و گروه است.
مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بيان كرد: در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان فعاليتهاي گروهي بر فعاليتهاي فردي قالب است.

وي اظهار داشت: مقام معظم رهبري مي‌فرمايند آموزش فرهنگي خود ورزي بايد از دوران كودكي آغاز شود كودكان و نوجوانان بايد لذت كار گروهي را بچشند تا در بزرگسالي بتوانند از عهده مسئوليتي كه به آنها سپرده شده برآيند.

"رضايي" تصريح كرد: در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان انجام كارهاي گروهي اهميت دارد و يك نمونه آن اجراي نمايش عروسكي بوده كه پشت صحنه آن يعني عروسك، دكور، داستان و شعر نمايش مهم است.

مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بيان كرد: در كانون هدف ما اين است تا از نمايش عروسكي به عنوان واسطه و ابزار استفاده كنيم تا زشتي و زيبايي يك صنعت را بيان كنيم.

وي اظهار داشت: از طريق عروسكهايي كه كودكان و نوجوانان دوست دارند مي توانيم در قالب نمايش عروسكي خلاق به عنوان واسطه تربيتي استفاده كنيم.

"رضايي" ادامه داد: كودكان و نوجوانان نياز به زبان دارند زبان آنها نمايش، فيلم و كتاب است.

مديرعامل كانون بيان كرد: هر دو سال يك بار در كانون جشنواره نمايش عروسكي برگزار مي‌شود تا از كسانيكه در حوزه كار مي‌كنند تشويق  حمايت كنيم.

وي اظهار داشت: در مدت دو سال اخير حدود يك هزار نمايش عروسكي در كانون اجرا شده است.

شايان ذكر است؛ پانزدهمين جشنواره نمايش عروسكي كانون 31 مرداد تا دوم شهريور در اراك برگزار مي‌شود./ص

برچسب ها: کانون ، پرورش ، فکری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.