سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تب و تاب بازار، تابلوي بورس را قرمز کرد

بورس تهران بعد از ثبت بيست و دومين رکورد امسال خود در دومين روزکاري به 59 هزار واحدي عقب گرد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،اين هفته به  لحاظ سیاسی تکلیف کابینه و رای اعتماد وزرا به پايان رسيد و هیئت وزیران امور اجرایی خود را عملأ آغاز کردند.

با توجه به امیدواری ها ي دولت اميد و تدبيرو احتمال بهتر شدن اوضاع سیاسی و اقتصادی و خروج از بحران اقتصادی فعلی، دور از انتظار نیست.اگر چه رکود بازار هاي ارزو طلا نيز يکي از دلايل سيل عظيم نقدينگي به بازار سرمايه است.

پس از رکور زني و رشد تالار شيشه اي و همچنين افزایش قیمتها در اکثر نمادها ،نیاز به استراحت و اصلاح قیمتها در اکثر گروهها و نمادهای بازار امري عادي است. انتشار پيش بيني سود شرکت ها باعث شد که بسياري از سهام ها رشد ارزنده اي داشته باشند اما افت سهام برخي شرکت ها به اين معنا نيست که زمان خروج از بازار و فروش سهام فرارسیده باشد. 

خوشبختانه جریان ورود نقدینگی و خریداران جدید به بورس روز به روز بیشتر شده و به پویایی و رونق روزافزون آن انجامیده است و در حال حاضر خطری منافع و سرمایه فعالان بازار و مشارکت کنندگان آنرا تهدید نمی کند. اما با توجه به اينکه شرکت هاي بزرگ سهامداران کهنه کار خودرا دارا هستند و رشد شاخص ها باعث ورود سرمايداران جديد شده است. تازه واردان براي به دور ماندن از التهابات بازار چشم انداز طولاني تري براي سرمايه گذاري در نظر بگيرند که ورود به صندوق ها از ريسک بازار مي کاهد.

شاخص بورس تهران به وزراي جديد خود در ابتداي هفته با رکورد 60 هزارواحدي خوش امد گفت و 26 مردادماه را در کارنامه ي خود ثبت کرد. امروز در دومين روز کاري خود به عدد 59 هزار واحدي بازگشت و شاخص صنعت با افت 254 واحدي به عدد 50 هزارواحدي رسيد در جريان معاملات امروزتمامي شاخص ها افت کرد و بيشترين تاثير گذاري را در افت شاخص نماد صنايع خليج فارس،بانک ملت،بانک پاسارگاد و مخابرات بيشترين تاثير را در افت شاخص امروز داشتند.

بانک ملت،مديريت پرو‍ژه هاي نيروگاهي،ملي صنايع مس ايران از نمادهاي پر بيننده و سرمايه گذاري سايپا،سايپا،س.نفت و گاز و پتروشيمي تامين بيشترين حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.
 

برچسب ها: بورس ، شاخص ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.