سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ويروس H.P.V علت بيش از 45 درصدي بروز سرطان دهان

آفت دهان به علت سن ابتلا به آن و نوع علايمش هيچ ارتباطي با سرطان دهان ندارد.

رضا ملايري، متخصص مديكال آنكولوژي و متخصص داخلي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سرطان دهان، بيماري است كه معمولا در سنين بالاي 45 سالگي بروز مي كند و اين در حالي است كه سن ابتلا به آفت دهان ممكن است به زير 8 سالگي نيز برسد كه البته عدم رعايت بهداشت كامل دهان در بروز هر دو مورد نقش بسزايي دارد.

وي با اشاره به مهمترين نشانه هاي بروز سرطان دهان و بخشهاي وابسته به آن تاكيد كرد: رويت هر نوع برآمدگي در ناحيه دهان، دردهاي مشكوك و ايجاد زخم هاي بي دليل در داخل دهان به همراه درد از جمله علايم هشدار سرطان دهان هستند كه اغلب خود دهان و مخاط مرتبط با آن به ويژه گردن، حنجره، و سر را نيز مي تواند درگير كند.

رضا ملايري اظهار داشت: مطالعات اخير نشان مي دهد كه امروز  وجود نوعي ويروس موسوم به H.P.V در بروز سرطان دهان تا 50 درصد ديده مي شود آمار چشم گيري است و تحقيقات بيشتر در خصوص علت انتقال آن به دهان همچنان ادامه دارد.

اين فوق تخصص مديكال آنكولوژي در خصوص نحوه درمان سرطان دهان گفت: در حال حاضر درمان اصلي جراحي و پرتو درماني و شيمي درماني مهمترين راه كارهاي درماني اين بيماري است كه البته به تازگي داروهاي جديدي كشف شده اند كه با مهار فاكتورهاي رشد در افراديكه سرطان در آنها انتشار يافته و ديگر عمل جراحي كاربرد ندارد جهت درمان بسيار موثر است./ ح

برچسب ها: سرطان ، دهان ، آفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.