سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديلي تلگراف:

خود را گول نزنيد! ایران قدرتمندترین تهدیدکنندۀ منافع غرب در خاورمیانه است

ديلي تلگراف در گزارش امروز خود اذعان کرد: هيچ کجا ناتواني ما در درک واقعيات سياستهاي مربوط به خاورميانه آشکارتر از نگرش خود گول زننده ما در قبال ايران نيست چرا که بايد دريافت ایران قدرتمندترین تهدیدکنندۀ منافع غرب در خاورمیانه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه امروز در تحليلي به قلم "کريستوفر بوکر" نوشت: بار ديگر غرب اينبار در مورد مصر گيج و درمانده به نظر مي‌رسد.

نويسنده به تحولات عراق، سوريه، لبنان و فلسطين اشاره مي کند و مي افزايد: غرب بسيار در قبال تحولات درمانده شده است.

اين گزارش در خصوص انتخابات ايران و پيروزي دکتر روحاني هم مي افزايد: اخيرا باز شاهد ساده لوحي بي منتهاي غرب در قبال ايران در واکنش سياستمداران و رسانه ها به انتخاب حسن روحاني به رياست جمهوري ايران بوديم که از وي به عنوان يک ميانه رو تمجيد کردند که ممکن است باب روابط بهتر بين ايران و غرب را بگشايد. 

آنچه به نظر ميرسد بسياري ها در غرب از درک آن عاجزند، اين است که روحاني مانند احمدي نژاد ايجادکننده " قدرت واقعي" در ايران است. روحاني بيش از بيست سال از صحنه گردانان اصلي ايران بوده که در قلب مراکز نظامي، امنيتي و اطلاعاتي آن کار کرده است.

اين گزارش در ادامه بررسي سوابق دکتر روحاني مي نويسد: روحاني در دهه 80 معاون رئيس ستاد مشترک نيروهاي مسلح ايران و سپس شانزده سال دبير شوراي عالي امنيت ملي بود. بين سالهاي دو هزار و سه تا دو هزار و پنج او مذاکرات هسته اي را هدايت کرد. او به محض آنکه در ماه ژوئن به رياست جمهوري انتخاب شد روشن کرد که ايران به هيچوجه برنامه هسته اي اش را متوقف نخواهد کرد.

وي همچنين تأکيد کرد که ايران همچنان از حکومت بشار اسد حمايت خواهد کرد. 

نويسنده ديلي تلگراف همچنين از انتصاب حسين دهقان بعنوان وزير دفاع جديد و  همچنين مصطفي پورمحمدي بعنوان وزير دادگستري ابراز خشم کرد.

ديلي تلگراف در پايان اين گزارش مي نويسد: بدين ترتيب خطرناکترين کشور در خاورميانه براي منافع غرب ايران است و غرب نبايد خود را گول بزند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.