سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارمحال و بختیاری/

تولید نهال سیب به روش پایه‌ رویشی در شهرکرد و بروجن

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تولید نهال سیب به روش پایه رویشی نیاز به اطلاعات و مهارت فنی دارد، برهمین اساس این طرح در ابتدا به صورت پایلوت در شهرستان‌های بروجن و شهرکرد اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حمیدرضا منصوری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 4 هزار و 967 هکتار از اراضی باغی استان زیر کشت سیب درختی است.

وی با اشاره به برداشت سالانه 53 هزار و 712 تن سیب از باغات استان، افزود: در این استان سیب با ارقام مختلف از جمله رد، گلدن، کهن و گلاب تولید و برداشت می‎شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، کیفیت سیب تولیدی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شهرستان بروجن و لردگان بیشترین سطح باغات سیب استان در در اختیار دارند.

منصوری، آهکی بودن برخی از اراضی باغی استان را از مشکلات این بخش برشمرد و گفت: درخت سیب در اراضی آهکی دچار کمبود هوا و غذا می‎شود، در حالی که سیب باید در مناطقی کاشته شود که عمق زمین کشت زراعی آن بیشتر از یک متر باشد.

وی با اشاره به مزایای کشت سیب با روش پایه‌های رویشی، گفت: کاشت سیب به صورت پایه رویشی تراکم کاشت سیب را در هر یک هکتار از 400 اصله درخت به یک هزار اصله درخت افزایش می‎دهد، در نتیجه تولید سیب افزایش می‏یابد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نگهداری و هرس درخت سیب در روش پایه رویشی نیاز به اطلاعات و مهارت فنی دارد، برهمین اساس این طرح در ابتدا به صورت پایلوت در شهرستان‌های بروجن و شهرکرد اجرا می‌شود.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر تولیدات سیب درختی استان به استان‌های خوزستان، فارس و تهران صادر می‌شود.
برچسب ها: شهرکرد ، بروجن ، نهال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.