سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/مدیر پژوهشی دانشگاه دریایی خرمشهر:

انعقاد 9 طرح پژوهشي با صنايع و دستگاه‌هاي اجرايي در مراحل نهايي است

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم‌وفنون دریایی خرمشهر با اشاره به عقد قرارداد 2 طرح پژوهشي در سال 91 گفت: در حال حاضر داوري 9 طرح پژوهشي با موضوع علوم و فنون دريايي، با صنايع و دستگاه‌هاي اجرايي استان در مراحل نهايي است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ محمد ذاكري اظهارداشت: طرح‌هاي پيشنهادي به صنايع و دستگاه‌هاي اجرايي با موضوعات فيزيك دريا، زيست‌شناسي دريا، آلودگي و پالايش آلاينده‌ها در منابع آبي منطقه، شناسايي انواع گونه‌هاي مهاجم، پدافند غيرعامل در نوار ساحلي و موارد ژئومورفيك هستند.

 وي با اشاره به افزايش توليد مقالات علمي دانشگاه در سال 91 خاطرنشان كرد: سال گذشته با توجه به وضعيت اقتصادي و رويكرد پژوهشي دانشگاه با افزايش تعداد مقالات استخراج‌شده از تحقيقات پايان‌نامه‌هاي كارشناسي‌ارشد و دكتري، شاهد رشد توليد مقالات علمي از قبيل مقالات نمايه‌شده ISI و ISC، علمي‌‌پژوهشي، غير نمايه‌شده و  علمي‌ترويجي را شاهد بوديم.

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم‌وفنون دریایی خرمشهر ادامه‌داد: تعداد مقالات نمايه‌‌شده و ارائه‌شده در كنفرانس‌هاي ملي و بين‌المللي در سال گذشته به‌ترتيب به حدود 160 و 183 عنوان مقاله رسيد؛ همچنين تعداد پژوهشگران نسبت به سال گذشته رشد داشته‌است. امسال نيز با جذب اعضاي هيأت‌علمي جوان و جديد و با توجه به رويكرد پژوهشي دانشگاه، افزايش توليدات علمي در زمينه اولويت‌هاي علوم دريايي و اقيانوسي پيش‌بيني مي‌شود.

 ذاكري افزود: در زمينه انتشارات، دانشگاه مجوز پنج مجله علمي‌پژوهشي شامل مجله زيست‌شناسي جانوران آبزي، آبزي‌پروري پايدار، ژورنال بين‌المللي علوم دريايي، ژورنال‌هاي بين‌‌المللي علوم تكنولوژي اقيانوس‌شناسي و مهندسي سازه‌هاي دريايي در سال گذشته از وزارت علوم اخذ شد.

 وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر چاپ و انتشار 17 عنوان كتاب تخصصي شامل 3 عنوان كتاب تأليفي و 14 عنوان كتاب ترجمه در دانشگاه در حال داوري است. 

 مدیر پژوهشی دانشگاه علوم‌وفنون دریایی خرمشهر تصريح كرد: سال گذشته همچنين 2 همايش علمي و تخصصي ملي علوم‌وفنون دريايي ايران و بافت‌شناسي آبزيان برگزار شد.

 ذاكري افزود: تخصيص پژوهانه، ابلاغ امتيازات و مبالغ ويژه پژوهشي به اعضاي هيأت‌علمي، خريد تجهيزات آزمايشگاهي شامل پيگيري تجهيزات ارزي خريداري‌شده توسط وزارت‌خانه و تخصيص بودجه جهت خريد تجهيزات آزمايشگاهي در راستاي اولويت‌هاي شبكه آزمايشگاه‌هاي علمي ايران(شاعا) و پيگيري برنامه‌هاي حمايت از پرداخت پژوهانه به دانشجويان مقطع دكتري از ديگر عملكردهاي حوزه پژوهشي دانشگاه در سال 91 بوده‌است.

 وي با اشاره به وضعيت كتابخانه دانشگاه اظهار كرد: تا ابتداي امسال تعداد كتاب‌هاي فارسي موجود در كتابخانه دانشگاه به 20 هزار و 557 نسخه در قالب 9 هزار و 345 عنوان و تعداد كتاب‌هاي لاتين به چهار هزار و 677 نسخه در قالب 2 هزار و 610 عنوان رسيده‌‌است؛ همچنين پايان‌نامه هاي موجود در مقاطع مختلف به يك‌هزار و 700 عنوان افزايش يافته‌است.

 مدیر پژوهشی دانشگاه علوم‌وفنون دریایی خرمشهر خاطرنشان كرد: در حال حاضر در حال رايزني جهت اخذ اشتراك سامانه هوشمند منابع با عنوان اسما(امانت و سفارش منابع الكترونيكي) هستيم كه امكان دسترسي پژوهشگران را به پايگاه‌هاي اطلاعاتي علمي لاتين امكان‌پذير مي‌كند./ب
برچسب ها: انعقاد ، پژوهشی ، اجرایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.