سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان جنوبی/

دستگیری 6 متخلف محیط زیست در نهبندان‌

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری شش متخلف در حوزه محیط زیست نهبندان دستگیر شده‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد‌کاظم شکرگزار اظهار داشت:خشکسالی‌های مداوم در شهرستان نهبندان به معضلی برای مردم منطقه تبدیل شده است و تاثیرات منفی بر چهره طبیعت زیستگاه‌های حیات‌وحش شهرستان گذاشته است.

وی تصریح کرد: با این وجود از جنبه طبیعت‌گردی به علت وجود پوشش درختی مقاوم از گونه‌های بنه، بادامشک، تاغ و گز شاهد مناظر طبیعی زیبا در مناطق ‌کوه هوری، بی‌بی مریم،کوه‌های تیغدر و سایر ارتفاعات و دشت‌های شهرستان هستیم.

وقوع 5 فقره تخلف در چهار ماهه نخست سال جاری

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان خاطر نشان کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد پنج فقره تخلف از قوانین شکار و صید توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست نهبندان و پاسگاه محیط‌‌بانی کجی‌ نمک‌زار و در بعضی از موارد با همکاری نیروی انتظامی نهبندان کشف شده است.

شکرگزار از دستگیری شش نفر متخلف در شهرستان نهبندان ‌و تحویل آنها به مراجع قضایی خبر داد.

وی با بیان اینکه از این افراد در مجموع 26 خرگوش، دو راس کل، یک راس قوچ، یک قلاده روباه و 45 قطعه مرغ مینا  کشف شده است، اضافه کرد: در جریان این پرونده‌ها چهار قبضه اسلحه شکاری نیز کشف و ضبط شده است.

احترام به طبیعت، لازمه طبیعت‌گردی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان خاطر نشان کرد: احکام سه فقره از پرونده‌های فوق صادر شده است و متهمان علاوه بر پرداخت خسارت وارده به محیط زیست، از جنبه کیفری جرم نیز به مجازات‌های مقرر محکوم شده‌اند.

شکرگزار اذعان داشت: لازمه طبیعت‌گردی، احترام به طبیعت و تلاش و احساس مسئولیت در قبال حفظ طبیعت و محیط زیست است.

وی ادامه داد: محیط زیست ‌نهبندان برای تنویر افکار عمومی در چند مرحله اقدام به تهیه و توزیع برشور، سی‌دی‌های آموزشی و کیسه زباله کرده  است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان  از مردم خواست که در هنگام حضور طبیعت از پخش زباله، قلع و قمع و آتش‌زدن درختان و شکار یا اذیت حیوانات وحشی خودداری کنند و به ویژه از فرصت حضور در طبیعت برای آگاهی دادن کودکان در زمینه محیط زیست و ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی اعضای خانواده حداکثر استفاده را ببریم.
برچسب ها: متخلف ، نهبندان ، دستگیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.