سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هرمزگان/

کمک یک میلیاردی خیران مینابی و سیریکی به زندانیان جرایم غیرعمد

رئیس دادگستری شهرستان میناب گفت: خیران مینابی و سیریکی طی شرکت در آئین گلریزان امسال، یک میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، منوچهر خیرخواه امروز در میناب با بیان اینکه امسال در جشن گلریزان، خیران مینابی و سیریکی با حضور مشترک خود حماسه دیگر خلق کردند، اظهار داشت: در این آئین نیکوکاران متعهد شدند بالغ بر یک میلیارد ریال به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کنند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 600 میلیون ریال از این مبلغ جمع‌آوری شده است.

خیرخواه بیان داشت: پس از طی مراحل قانونی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد به زودی به آغوش گرم خانواده باز خواهند گشت.

رئیس دادگستری میناب گفت: کمک و مشارکت مردم نوع‌دوست در جشن گلریزان همیشه منشأ خیر و برکت بوده است.

این مسئول ابراز کرد: هنگامی که انسان کار و عمل خیری انجام می‌دهد احساس سبک بودن و نزدیک بودن به خداوند متعال به او دست می‌دهد و این بیانگر حرکت وی در مسیر درست زندگی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت ستاد دیه پرداخت و ابراز داشت: فعالیت‌‌های ستاد دیه در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و با هدف زنده نگه داشتن روحیه انفاق، اتحاد و انسجام و ادای حقوق اجتماعی در جامعه است.

خیرخواه، اقدامات صورت گرفته در ستاد دیه هرمزگان را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: با تقویت این گونه فعالیت‌‌ها باید آن را در جامعه استمرار بخشید.

رئیس دادگستری میناب همچنین بر آگاهی‌بخشی در جامعه در راستای پیشگیری از وقوع جرایم غیرعمد تأکید کرد و متذکر شد: هر ساله تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد به مدد و مشارکت خیران و افراد نیکوکار، کمک بلاعوض ستاد دیه کشور، بیمه، نقدینگی مددجو، تقسیط اعسار و وام بانک‌های عامل از زندان‌ها آزاد می‌شوند.

ياد آور مي‌شود: هم‌اکنون 16 نفر به علت جرایم غیرعمد در زندان میناب به سر می‌برند که از این تعداد 9 نفر به علت تصادف و عدم توانایی در پرداخت دیه، یک نفر نیز به خاطر مهریه و 6 نفر دیگر به علت صدور چک بلامحل در زندان هستند./ز
برچسب ها: زندانیان ، آزادی ، جرایم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.