سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كردستان/

شهرستان دیواندره جایگاه اول دامپروری استان کردستان را داراست

فرماندار دیواندره گفت: شهرستان دیواندره با 22 درصد جمعیت دامی استان کردستان جایگاه اول را دارد و به عنوان قطب دامپروری استان شناخته می‌شود.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، سعدی نقشبندی شامگاه شنبه در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در فرمانداری دیواندره برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت‌های بخش خصوصی در قالب درمانگاه، داروخانه، مرکز مایه‌کوبی و آزمایشگاه تشخیص بیماری از شاخص مناسبی در سطح شهرستان و استان برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت دامپروری در این شهرستان، بر توجه ویژه دامپزشکی نسبت به کنترل بیماری‌های دامی تاکید کرد و خواستار استمرار فعالیت‌های این دستگاه در دیواندره شد.

فرماندار دیواندره تامین غذای سالم را یکی از مطالبات به حق مردم خواند که نقش دامپزشکی در این موضوع بسیار برجسته است و افزود: نظارت بیشتر دامپزشکی بر ذبح حیوانات و نیز مکان‌های عرضه گوشت‌های قرمز و سفید الزامی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این جلسه از افزایش 40 درصدی تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی در سال گذشته خبر داد و افزود: 220 کشتارگاه صنعتی طیور و 63 کشتارگاه صنعتی دام در حال حاضر در سطح کشور فعال است.

حسن دستور بازدید از کشتارگاه‌ها را از اولویت‌های مهم سازمان دامپزشکی عنوان کرد و بیان داشت: افزایش پنج درصدی بازدید از کشتارگاه‌ها در سال گذشته و تشکیل 9 هزار و 500 مورد پرونده تخلف و ارسال آن به مراجع قضایی از مهم‌ترین اقدامات سازمان در این راستا بوده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تقویت بخش خصوصی و توجه بیشتر به شاغلان در این بخش از اهداف و برنامه‌های سازمان است.

وی در پایان تامین نیروی انسانی در بخش دولتی و همچنین حمایت از بخش خصوصی به منظور ارتقای سطح نظارت و خدمات در زیربخش دامپزشکی را از  نیازهای اساسی دامپزشکی استان کردستان برشمرد و افزود: برای کاهش این مشکلات از طریق سازمان دامپزشکی پیگیر‌ی‌های لازم به عمل آمده است./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.